Posiadacze DIMAQ niejednokrotnie podkreślają rolę szkoleń oraz ciągłego aktualizowania swojej wiedzy i umiejętności w stale rozwijającym się obszarze marketingu. Korzyści z uzyskania certyfikatu, który potwierdza kompetencje w 'digitalu’ są oczywiste, jednak nie mniej ważny jest udział w Akademii DIMAQ, która przygotowuje do egzaminu. Jak się okazuje nie tylko po to, by poszerzyć i usystematyzować wiedzę. O swojej przygodzie z DIMAQ opowiada świeżo upieczony posiadacz certyfikatu – Marcin Karolak Brand & Communication Strategist Funktional, profesjonalista z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży.

Skąd dowiedziałeś się o certyfikacie potwierdzającym kwalifikacje w digital marketingu i skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu?

Marcin Karolak: O certyfikacie wiedziałem od dawna, pracując dosyć długo już w branży. Kilkukrotnie też zastanawiałem się nad przystąpieniem do niego, aż w końcu ten plan wcieliłem w życie, czując potrzebę usystematyzowania swojej wiedzy – dlatego też zdecydowałem się na Akademię DIMAQ Professional i późniejsze przystąpienie do egzaminu.

Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?

MK: Wydaje mi się, że na polskim rynku DIMAQ jest słusznie respektowany jako istotne „trofeum” – faktycznie potwierdza kompetencje w zakresie digital marketingu, ponieważ zakres materiału, który obejmuje egzamin jest całkiem obszerny.

Co zarekomendujesz osobom, które zamierzają przystąpić do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę przygotowując się do niego?

MK: Myślę, że poleciłbym na początku odrobinę pokory. Sam w pierwszej chwili myślałem o podejściu do niego „z biegu”, ale mógłbym polec. Nawet pracując wiele lat w branży, można mieć niedostatecznie szeroką specjalizację. Warto się pouczyć – osobiście jestem bardzo zadowolony z Akademii DIMAQ Professional, które to szkolenie prowadził Jacek Szostak. Można też samemu. Mi akurat przydała się solidna, zewnętrzna motywacja.

Jakie korzyści przyniósł Ci certyfikat? W jakim kierunku planujesz rozwijać swoją karierę?

MK: Żyjemy w czasach transformacji cyfrowej – rok 2020 pokazał to jeszcze dobitniej. Sam pracuję w obszarze digital, więc droga do zdobycia certyfikatu znacząco wpłynęła na moją percepcję możliwości i wyzwań w świecie cyfrowym. Mędrca szkiełko i oko ;).


Marcin Karolak Brand & Communication Strategist Funktional – artystyczna dusza, zmysł obserwacji i wyciągania wniosków w połączeniu z analitycznym umysłem sprawiły, że związał swoją karierę z budowaniem strategii marek i komunikacji, która pozwoli im jak najlepiej wyróżnić się na rynku. Branżę digital poznał od podszewki, pracując w dużych krakowskich agencjach, działach marketingu i budując platformy e-commerce.