W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Pytamy o to co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu i jaki mają przepis na sukces w digital marketingu? Tym razem na nasze pytania odpowiedział Robert Różek.

Robert Różek – doświadczony specjalista marketingu z 13-letnim stażem w branży, nieustannie łączący w swojej karierze elementy marketingu i sprzedaży. Jego profesjonalna ścieżka zawodowa jest ściśle powiązana z dynamicznie rozwijającym się sektorem e-commerce – od 9 lat rozwija INFOPOMIAR, gdzie codziennie wykorzystuje swoje umiejętności do efektywnego nadzorowania kampanii reklamowych Google Ads. Jako zagorzały zwolennik video marketingu, skutecznie wdraża strategie, które wykorzystują moc obrazu i dźwięku do budowania silnych relacji z klientami i zwiększania sprzedaży.

Jego praktyczne doświadczenie obejmuje zarówno kierowanie projektami marketingowymi, jak i bezpośrednią pracę nad optymalizacją procesów sprzedaży. Jego podejście do marketingu cechuje się kreatywnością, analitycznym myśleniem oraz ciągłym poszukiwaniem innowacyjnych rozwiązań, które mogą przynieść konkretne korzyści biznesowe.

DIMAQ: Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?

Robert Różek: Lubię się rozwijać. Uważam, że ciągły rozwój osobisty i zawodowy w dynamicznie zmieniającej się branży, jaką jest digital marketing jest niezbędny. Jestem przekonany, że aby utrzymać konkurencyjność i być na bieżąco z najnowszymi trendami oraz technologiami, nieustanne poszerzanie swojej wiedzy jest kluczowe. Egzamin DIMAQ postrzegam jako doskonałą okazję, by nie tylko pogłębić swoje umiejętności i wiedzę, ale także formalnie potwierdzić mój poziom kompetencji w tej dziedzinie, co jest niezmiernie ważne zarówno dla mojego rozwoju zawodowego, jak i dla budowania wiarygodności w oczach potencjalnych pracodawców lub klientów.

DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?

Robert Różek: Uważam, że certyfikat jest postrzegany na rynku pracy bardzo pozytywnie i przynosi szereg korzyści zarówno dla posiadaczy certyfikatu, jak i ich pracodawców lub klientów. Już coraz więcej ofert pracy jest z punktem “mile widziany certyfikat DIMAQ”. Posiadanie certyfikatu buduje wiarygodność, potwierdza umiejętności oraz potwierdza zaangażowanie. Z tygodnia na tydzień przybywa osób z certyfikatem.

DIMAQ: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?

Robert Różek: Z mojej perspektywy, udział w Akademii DIMAQ był niezwykle przydatny do przygotowania się i zdania egzaminu DIMAQ. Początkowo, mając na uwadze moje doświadczenie zawodowe i wiedzę zdobytą podczas studiów podyplomowych na SGH, rozważałem podejście do egzaminu na zasadach eksternistycznych. Jednak po zapoznaniu się z sylabusem zdałem sobie sprawę, że to może nie być najlepsza decyzja. Kurs w Akademii DIMAQ nie tylko zapewnił mi solidne przygotowanie do egzaminu poprzez szczegółowe omówienie wymaganych zagadnień, ale także wzbogacił moje doświadczenie o nowinki branżowe i praktyczne porady od doświadczonych profesjonalistów. Ten aspekt okazał się bezcenny, co potwierdza moje przekonanie o słuszności decyzji o wzięciu udziału w kursie. 

DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?

Robert Różek: Osobom przygotowującym się do egzaminu DIMAQ zdecydowanie polecam przede wszystkim zachowanie spokoju i opanowania – moim zdaniem to fundament sukcesu. Warto pamiętać, że pytania egzaminacyjne, mimo że nie są podchwytliwe, mogą zawierać zaprzeczenia, co często prowadzi do skupienia się na nieprawidłowych odpowiedziach, jeśli nie zwrócimy wystarczającej uwagi. Aby uniknąć tego typu pułapek, kluczowe jest głębokie zrozumienie materii, a nie tylko jej powierzchowne przyswojenie. Polecam zatem skupić się na zrozumieniu kluczowych koncepcji e-marketingu. Korzystanie z bogatego zestawu raportów i materiałów przygotowanych przez IAB oraz inne autorytety w branży może znacząco ułatwić naukę i pomoc w lepszym zapamiętywaniu materiału. No i oczywiście własne notatki. Są cennym źródłem wiedzy i mogą znacznie pomóc w skutecznym przygotowaniu do egzaminu. 

DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię / zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?

Robert Różek: Zdobycie certyfikatu DIMAQ samo w sobie nie wpłynęło bezpośrednio na zmianę mojej kariery czy decyzji dotyczących jej kierunku. Jednak perspektywa konieczności recertyfikacji stanowi dla mnie dodatkowy motywator do nieustannego rozwoju i podnoszenia umiejętności. Bardzo cenię sobie możliwości rozwoju oferowane przez IAB w dziedzinie digital marketingu, zwłaszcza poprzez organizowanie różnorodnych wydarzeń edukacyjnych, takich jak webinaria, warsztaty, i konferencje. Udział w tych formach edukacji pozwala mi na ciągłe poszerzanie wiedzy i zdobywanie nowych, cennych informacji, co jest nieocenione w dynamicznie zmieniającej się branży digital marketingu.