Jak rozszerzyć dotychczasową grupę docelową oraz dotrzeć do młodszego konsumenta? I po co właściwie to robić? To pytanie zadaje sobie obecnie coraz więcej marek o ugruntowanej świadomości wśród starszych grup docelowych.

Każdy chce komunikować się do młodszej grupy, nie wszyscy natomiast wiedzą jak. Zwłaszcza że mówimy tu o przypadku dużych marek, które mają mocną i określoną pozycję na rynku, wysoki poziom świadomości i znaczące budżety marketingowe.

Warto pochylić się nad tematem ze względu na rosnącą siłę nabywczą młodszych generacji. Już w 2018 roku Milenialsi prześcignęli pod tym względem Baby Boomersów, a ich siła nabywcza w najbliższym roku wyniesie 1,4 biliona dolarów. Z drugiej strony mamy generację Z, która dopiero będzie wkraczać na rynek pracy, a jej siła nabywcza będzie stale i dynamicznie rosła. Pomimo że część tej grupy może jeszcze nie być aktywnymi konsumentami, strategia „wychowywania sobie klienta” na pewno będzie procentować. Warto już na wczesnym etapie budować w nich preferencje marki i bycie ich TOM (Top of Mind) na przyszłość.

Szukając sposobu dotarcia do Milenialsów i Zetek oraz chcąc zmaksymalizować efektywność wydatków na komunikację do tej grupy powinniśmy rozważyć następujące kroki:

Nie popełniajmy cudzych błędów – 5 grzechów marek w komunikacji do młodszych generacji

  1. Niezrozumienie wartości wyznawanych przez młodsze grupy docelowe – wiele marek cechuje zbytnia pewność siebie w komunikacji do młodszych grup – uważają, że młodsze grupy docelowe przekonają się do nich, jeśli wystarczająco często będą im wyświetlać reklamy – w końcu mają wysoki poziom świadomości marki. Nie zdają sobie sprawy, że grupy te są raczej nieufne, mało lojalne i bardzo wymagające – a to zobowiązuje do dodatkowej pracy po stronie osób przygotowujących strategię komunikacji.

Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Monika Klimczewska – Performance Media Expert w Havas Media Group. Jest odpowiedzialna za kampanie efektywnościowe oraz zakup mediów na ponad 40 rynkach (Europa, Azja, Ameryka Północna). Wcześniej zdobywała doświadczenie między innymi w Kerris Group. Posiadaczka certyfikatu DIMAQ oraz absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.