Czy można zdać egzamin DIMAQ bez udziału w naszych szkoleniach? Pewnie, że tak! Wymaga to jednak wytrwałej, samodzielnej pracy z sylabusem i dostępnymi materiałami. Pomocna jest także wiedza rozwijana w trakcie kariery zawodowej.  Znakomitym przykładem takiego podejścia do certyfikacji jest Paula Ogrodowicz – Marketing Consultant, która w lutym zdała egzamin na poziomie Professional. Przeczytajcie wywiad z Paulą, aby dowiedzieć się, co skłoniło ją do przystąpienia do egzaminu mimo wielu lat doświadczenia w branży marketingu online.

  • Skąd dowiedziałaś się o certyfikacie potwierdzającym kwalifikacje digital marketingowe DIMAQ?  

Paula Ogrodowicz: O certyfikacie DIMAQ dowiedziałam się z LinkedIn. Zauważyłam, że wśród osób z mojej branży i z mojej sieci certyfikat staje się coraz bardziej popularny i rozpoznawalny.

  • Co zmotywowało Cię do przystąpienia do egzaminu DIMAQ?  

PO: W e-marketingu pracuję już od wielu lat, ale większość wiedzy o kampaniach online zdobyłam ucząc się ich w praktyce. Jakiś czas temu poczułam potrzebę usystematyzowania i uzupełnienia swoich kwalifikacji dotyczących digitalu, dlatego zdecydowałam się na samodzielne przygotowanie się do egzaminu. Zależało mi na sprawdzeniu swojej dotychczasowej wiedzy i uwiarygodnieniu swoich kompetencji poprzez zdobycie certyfikatu.

  • W jaki sposób przygotowywałaś się do egzaminu? Czy łatwo było zdobyć materiały do nauki zagadnień wymienionych w sylabusie?  

PO: Do egzaminu przygotowywałam się samodzielnie – opracowałam we własnym zakresie wszystkie zagadnienia z Sylabusa, który dostępny jest na stronie DIMAQ, w głównej mierze na podstawie aktualnych raportów i publikacji dostępnych na stronie IAB Polska (najbardziej interesujący i przydatny był Raport Strategiczny Internet 2019/2020). Resztę informacji można bez problemu znaleźć w artykułach i materiałach dostępnych w internecie.

  • Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy?  

PO: Z mojej perspektywy certyfikat DIMAQ jest świetnym uwiarygodnieniem kwalifikacji digitalowych i jest rozpoznawalny przez potencjalnych pracodawców.

  • Jakie są Twoje plany najbliższe plany zawodowe?

PO: Obecnie planuję dalej rozwijać się digital marketingu, zwłaszcza w e-commerce, który tak dynamicznie rozwija się w obecnych czasach.


Paula Ogrodowicz – Marketing Consultant – z marketingiem jest związana od początku swojej pracy zawodowej, czyli od ponad 10 lat. Przez większość tego czasu pracowała w branży farmaceutycznej oraz ubezpieczeniowej, w której jako Marketing Manager przez 6 lat zarządzała działem marketingu.

Obecnie, jako niezależny konsultant ds. marketingu, pomaga firmom (głównie z branży e-commerce dla B2B i B2C) w zwiększaniu liczby leadów, sprzedaży i przychodów poprzez budowanie skutecznych strategii digital marketingu i wdrażanie działań́ SEO, SEM, Content Marketingu i Inbound Marketingu.  Paula pracuje według zasady: mierz wszystko, co da się zmierzyć, dlatego analiza danych to dla niej podstawowe narzędzie w pracy marketingowca.