Prawo w marketingu

Co powinieneś/aś wiedzieć, ale zawsze bałeś/aś się zapytać?

SZKOLENIE W FORMIE ONLINE

Na to szkolenie możesz uzyskać dofinansowanie do 80% wartości. Dowiedz się wiecej >

Miejsce: ONLINE

3 sesje po 4 godziny (45 min)

Cena: od 700 zł netto

Dofinansowanie: TAK

Weź udział

Szkolenie odbywa się ONLINE – w formie interaktywnego live’u.

Trener  prowadzi zajęcia na żywo, włączając w to ćwiczenia dla uczestników.

Szkolenie składa się z 3 odrębnych sesji.
Możesz zapisać się na całość szkolenia albo wybrać 1 lub 2 sesje z tematyki, która najbardziej Cię interesuje.

SESJA 1

Jak reklamować, coś czego reklamować nie można?
Czyli reklama w wybranych branżach sensytywnych

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

  • zdobędziesz wiedzę o tym, jakie są podstawowe zasady prowadzenia reklamy
  • będziesz w stanie wymienić, w jakich branżach uregulowana została reklama
  • poznasz zasady prowadzenia reklamy napojów alkoholowych, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy w social mediach
  • szczegółowo poznasz zasady prowadzenia reklamy wyrobów tytoniowych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dot. reklamy e-papierosów i saszetek nikotynowych
  • poznasz podstawowe zasady prowadzenia reklamy w branży medycznej, uwzględniając reklamę produktów leczniczych, wyrobów medycznych i preparatów do początkowego żywienia niemowląt
  • poznasz podstawowe zasady prowadzenia reklamy w branży beauty
  • zapoznasz się z zasadami prowadzenia reklamy kierowanej do dzieci, zgodnie z prawem

Dla kogo jest to szkolenie?

  • dla osób zajmujących się tworzeniem materiałów reklamowych oraz przygotowaniem strategii marketingowych dla branż, w których obowiązują ograniczenia w prowadzeniu działalności

Program

  1. Podstawowe zasady prowadzenia reklamy oraz przegląd branż, w których reklama jest regulowana
  2. Szczegółowe zasady prowadzenia reklamy w poszczególnych branżach
    1. Reklama napojów alkoholowych
    2. Reklama wyrobów tytoniowych, e-papierosów i saszetek nikotynowych
    3. Reklama w branży medycznej (lekarze i działalność lecznicza, produkty lecznicze, wyroby medyczne)
    4. Reklama beauty (reklama gabinetów medycyny estetycznej, solaria, produkty kosmetyczne i suplementy diety)
    5. Reklama kierowana do dzieci

Trener

Katarzyna
Świerkot-Chromik

Radczyni prawna i starsza prawniczka w Kancelarii Creativa Legal. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze branży kreatywnej: agencji marketingowych, działów marketingu, marketerów i influencerów. Jej doświadczenie obejmuje wsparcie prawnicze dla licznych kampanii marketingowych na różnych etapach: zaczynając od przygotowania odpowiednich umów z wykonawcami i podwykonawcami, po analizę już przygotowywanego contentu, a także doradzając w przypadku kryzysów na linii agencja – klient.

SESJA 2

Prawa autorskie, wizerunki i AI,
czyli czy mogę z tego skorzystać?

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

  • poznasz podstawowe zasady prawa autorskiego oraz korzystania z contentu, w tym korzystania z contentu w internecie
  • poznasz zasady korzystania z wizerunku oraz zasady uzyskiwania zgody innej osoby na korzystanie z jej wizerunku
  • zdobędziesz wiedzę o prawnym charakterze twórczości AI i zasadach jej wykorzystania w pracy

Dla kogo jest to szkolenie?

  • dla osób zajmujących się tworzeniem materiałów marketingowych i reklamowych

Program

  1. Przeboje z prawami autorskimi w marketingu, czyli:
    1. Czym jest utwór i po co mi to wiedzieć?
    2. Co to są pola eksploatacji i dlaczego są istotne?
    3. A mogę z tego skorzystać?
    4. #czy prawo autorskie obowiązuje w internecie?
    5. Słowo o konsekwencjach, czyli czy pójdę za to do więzienia?
  2. Twoja twarz wygląda znajomo, czyli:
    1. czym jest wizerunek?
    2. jak legalnie wykorzystywać wizerunek innych osób?
    3. jak wykorzystywać wizerunek dzieci?
    4. co, jeżeli nie mamy zgody danej osoby na rozpowszechnianie wizerunku?
    5. czy można zabezpieczyć się przed cofnięciem zgody na wykorzystanie wizerunku?
    6. jakie roszczenia mogą przysługiwać w przypadku naruszenia wizerunku?
  3. Gdy prawo autorskie nie nadąża za technologią – słów kilka o AI:
    1. Twórczość AI w kontekście prawa autorskiego
    2. Kto ma prawa do dzieł AI?
    3. Czy prompt jest mój i tylko mój

Trener

Magdalena Korol

Adwokatka, partnerka w Kancelarii Creativa Legal, Prezeska fundacji Creativa Education. Od ponad 10 lat pomaga branży kreatywnej działać efektywnie i legalnie. Specjalizuje się w obsłudze agencji marketingowych/działów marketingu, start-upów, branży fashion & design oraz przedsiębiorstw z kapitałem włoskim działających w Polsce. Zajmuje się kwestiami związanymi m.in. z ochroną marki, prawami autorskimi, wizerunkiem, dobrami osobistymi, znakami towarowymi, czynami nieuczciwej konkurencji, prawem reklamy i social mediów.

SESJA 3

Lepiej mieć to na piśmie
– umowy w praktyce agencji marketingowych

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

  • będziesz wiedział na jakie postanowienia umowne zwracać uwagę w umowach marketingowych
  • będziesz potrafił zidentyfikować ryzykowne postanowienia umowne i wprowadzić do nich drobne zmiany
  • poznasz podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych

Dla kogo jest to szkolenie?

  • dla osób negocjujących i zawierających umowy o świadczenie usług marketingowych

Program

  1. Tajemnice klauzul umownych
    1. Jak dobrze zawrzeć umowę?
    2. Rodzaje umów
    3. Gorący ziemniak, czyli kto za co odpowiada
    4. Jak z dziećmi, czyli podwykonawcy i odpowiedzialność za nich
    5. Nie tylko Agencja ma obowiązki, czyli jak zdyscyplinować klienta
    6. Niewiele mogę Ci dać, czyli prawa autorskie i wizerunki w umowach marketingowych
    7. Czy zawsze trzeba wpisywać kary umowne?
    8. Tajemnice przedsiębiorstwa i inne poufne informacje
  2. A Pan kim jest? Problemy z danymi osobowymi
    1. Identyfikowalna osoba fizyczna, czyli kiedy mówimy o danych osobowych?
    2. Kto jest kim? Podstawowe relacje w przetwarzaniu danych osobowych
    3. Zgoda nie jest zawsze najlepsza, ale czasem warto ją mieć – podstawy przetwarzania danych osobowych

3. Zasady uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych osobowych

Trener

Katarzyna
Świerkot-Chromik

Radczyni prawna i starsza prawniczka w Kancelarii Creativa Legal. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze branży kreatywnej: agencji marketingowych, działów marketingu, marketerów i influencerów. Jej doświadczenie obejmuje wsparcie prawnicze dla licznych kampanii marketingowych na różnych etapach: zaczynając od przygotowania odpowiednich umów z wykonawcami i podwykonawcami, po analizę już przygotowywanego contentu, a także doradzając w przypadku kryzysów na linii agencja – klient.

Koszt szkolenia

Koszt szkolenia online dla jednej osoby to:

  • 3 sesje: 1 800 zł netto
  • 2 wybrane sesje: 1 300 zł netto
  • 1 wybrana sesja: 700 zł netto

Sam/sama wybierasz (wypełniając formularz zgłoszenia), czy zapisujesz się na całość szkolenia, czy chcesz uczestniczyć w jednej lub dwóch interesujących Cię sesjach szkolenia!

Pomożemy Ci w zdobyciu dofinansowania na to szkolenie – nawet do 80% wartości. Skontaktuj się z nami >

Cena zawiera:

N

3, 2 lub 1 sesję po 4 godziny warsztatowe (45 min)

N

ćwiczenia praktyczne

N

materiały w wersji elektronicznej

N

zaświadczenie o odbyciu szkolenia

Uczestnicy szkolenia otrzymują 100 zł netto rabatu na egzamin DIMAQ.
Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 10% rabatu na to szkolenie oraz 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w nim.

Dlaczego warto?

  • Szkolenie prowadzone jest przez praktyczki z zakresu prawa, które na co dzień pracują w Kancelarii Creativa Legal.
  • Szkolenie oparte jest na pracy nad konkretnymi, realnymi przykładami i omawianiem case study.
  • Dzięki angażującej formie zajęć zarówno osoby z doświadczeniem, jak i początkujące będą w stanie przyswoić poznane zagadnienia.
  • Szkolenie prowadzone jest w małych grupach: minimalnie 4 osoby, maksymalnie 15.
  • Możesz zapisać się na wszystkie 3 sesje lub wybrać 1-2 z tematyki, która najbardziej Cię interesuje.

Terminy szkoleń

Wybierz termin, aby zarejestrować się na szkolenie:

kwi 01
1 kwietnia 2025 - 3 kwietnia 2025

Zaufali nam

Jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem: 2.14/00338/2016.

Posiadamy znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno – Szkoleniowych