Prawo w marketingu
Co powinieneś/aś wiedzieć, ale zawsze bałeś/aś się zapytać?
SZKOLENIE W FORMIE ONLINE
Na to szkolenie możesz uzyskać dofinansowanie do 80% wartości. Dowiedz się wiecej >
Miejsce: ONLINE
3 sesje po 4 godziny (45 min)
Cena: od 700 zł netto
Dofinansowanie: TAK
Weź udział
Szkolenie odbywa się ONLINE – w formie interaktywnego live’u.
Trener prowadzi zajęcia na żywo, włączając w to ćwiczenia dla uczestników.
Szkolenie składa się z 3 odrębnych sesji.
Możesz zapisać się na całość szkolenia albo wybrać 1 lub 2 sesje z tematyki, która najbardziej Cię interesuje.
SESJA 1
Jak reklamować, coś czego reklamować nie można?
Czyli reklama w wybranych branżach sensytywnych
Czego dowiesz się podczas szkolenia?
- zdobędziesz wiedzę o tym, jakie są podstawowe zasady prowadzenia reklamy
- będziesz w stanie wymienić, w jakich branżach uregulowana została reklama
- poznasz zasady prowadzenia reklamy napojów alkoholowych, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy w social mediach
- szczegółowo poznasz zasady prowadzenia reklamy wyrobów tytoniowych, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dot. reklamy e-papierosów i saszetek nikotynowych
- poznasz podstawowe zasady prowadzenia reklamy w branży medycznej, uwzględniając reklamę produktów leczniczych, wyrobów medycznych i preparatów do początkowego żywienia niemowląt
- poznasz podstawowe zasady prowadzenia reklamy w branży beauty
- zapoznasz się z zasadami prowadzenia reklamy kierowanej do dzieci, zgodnie z prawem
Dla kogo jest to szkolenie?
- dla osób zajmujących się tworzeniem materiałów reklamowych oraz przygotowaniem strategii marketingowych dla branż, w których obowiązują ograniczenia w prowadzeniu działalności
Program
- Podstawowe zasady prowadzenia reklamy oraz przegląd branż, w których reklama jest regulowana
- Szczegółowe zasady prowadzenia reklamy w poszczególnych branżach
- Reklama napojów alkoholowych
- Reklama wyrobów tytoniowych, e-papierosów i saszetek nikotynowych
- Reklama w branży medycznej (lekarze i działalność lecznicza, produkty lecznicze, wyroby medyczne)
- Reklama beauty (reklama gabinetów medycyny estetycznej, solaria, produkty kosmetyczne i suplementy diety)
- Reklama kierowana do dzieci
Trener
Katarzyna
Świerkot-Chromik
Radczyni prawna i starsza prawniczka w Kancelarii Creativa Legal. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze branży kreatywnej: agencji marketingowych, działów marketingu, marketerów i influencerów. Jej doświadczenie obejmuje wsparcie prawnicze dla licznych kampanii marketingowych na różnych etapach: zaczynając od przygotowania odpowiednich umów z wykonawcami i podwykonawcami, po analizę już przygotowywanego contentu, a także doradzając w przypadku kryzysów na linii agencja – klient.
SESJA 2
Prawa autorskie, wizerunki i AI,
czyli czy mogę z tego skorzystać?
Czego dowiesz się podczas szkolenia?
- poznasz podstawowe zasady prawa autorskiego oraz korzystania z contentu, w tym korzystania z contentu w internecie
- poznasz zasady korzystania z wizerunku oraz zasady uzyskiwania zgody innej osoby na korzystanie z jej wizerunku
- zdobędziesz wiedzę o prawnym charakterze twórczości AI i zasadach jej wykorzystania w pracy
Dla kogo jest to szkolenie?
- dla osób zajmujących się tworzeniem materiałów marketingowych i reklamowych
Program
- Przeboje z prawami autorskimi w marketingu, czyli:
- Czym jest utwór i po co mi to wiedzieć?
- Co to są pola eksploatacji i dlaczego są istotne?
- A mogę z tego skorzystać?
- #czy prawo autorskie obowiązuje w internecie?
- Słowo o konsekwencjach, czyli czy pójdę za to do więzienia?
- Twoja twarz wygląda znajomo, czyli:
- czym jest wizerunek?
- jak legalnie wykorzystywać wizerunek innych osób?
- jak wykorzystywać wizerunek dzieci?
- co, jeżeli nie mamy zgody danej osoby na rozpowszechnianie wizerunku?
- czy można zabezpieczyć się przed cofnięciem zgody na wykorzystanie wizerunku?
- jakie roszczenia mogą przysługiwać w przypadku naruszenia wizerunku?
- Gdy prawo autorskie nie nadąża za technologią – słów kilka o AI:
- Twórczość AI w kontekście prawa autorskiego
- Kto ma prawa do dzieł AI?
- Czy prompt jest mój i tylko mój
Trener
Magdalena Korol
Adwokatka, partnerka w Kancelarii Creativa Legal, Prezeska fundacji Creativa Education. Od ponad 10 lat pomaga branży kreatywnej działać efektywnie i legalnie. Specjalizuje się w obsłudze agencji marketingowych/działów marketingu, start-upów, branży fashion & design oraz przedsiębiorstw z kapitałem włoskim działających w Polsce. Zajmuje się kwestiami związanymi m.in. z ochroną marki, prawami autorskimi, wizerunkiem, dobrami osobistymi, znakami towarowymi, czynami nieuczciwej konkurencji, prawem reklamy i social mediów.
SESJA 3
Lepiej mieć to na piśmie
– umowy w praktyce agencji marketingowych
Czego dowiesz się podczas szkolenia?
- będziesz wiedział na jakie postanowienia umowne zwracać uwagę w umowach marketingowych
- będziesz potrafił zidentyfikować ryzykowne postanowienia umowne i wprowadzić do nich drobne zmiany
- poznasz podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych
Dla kogo jest to szkolenie?
- dla osób negocjujących i zawierających umowy o świadczenie usług marketingowych
Program
- Tajemnice klauzul umownych
- Jak dobrze zawrzeć umowę?
- Rodzaje umów
- Gorący ziemniak, czyli kto za co odpowiada
- Jak z dziećmi, czyli podwykonawcy i odpowiedzialność za nich
- Nie tylko Agencja ma obowiązki, czyli jak zdyscyplinować klienta
- Niewiele mogę Ci dać, czyli prawa autorskie i wizerunki w umowach marketingowych
- Czy zawsze trzeba wpisywać kary umowne?
- Tajemnice przedsiębiorstwa i inne poufne informacje
- A Pan kim jest? Problemy z danymi osobowymi
- Identyfikowalna osoba fizyczna, czyli kiedy mówimy o danych osobowych?
- Kto jest kim? Podstawowe relacje w przetwarzaniu danych osobowych
- Zgoda nie jest zawsze najlepsza, ale czasem warto ją mieć – podstawy przetwarzania danych osobowych
3. Zasady uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych osobowych
Trener
Katarzyna
Świerkot-Chromik
Radczyni prawna i starsza prawniczka w Kancelarii Creativa Legal. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze branży kreatywnej: agencji marketingowych, działów marketingu, marketerów i influencerów. Jej doświadczenie obejmuje wsparcie prawnicze dla licznych kampanii marketingowych na różnych etapach: zaczynając od przygotowania odpowiednich umów z wykonawcami i podwykonawcami, po analizę już przygotowywanego contentu, a także doradzając w przypadku kryzysów na linii agencja – klient.
Koszt szkolenia
Koszt szkolenia online dla jednej osoby to:
- 3 sesje: 1 800 zł netto
- 2 wybrane sesje: 1 300 zł netto
- 1 wybrana sesja: 700 zł netto
Sam/sama wybierasz (wypełniając formularz zgłoszenia), czy zapisujesz się na całość szkolenia, czy chcesz uczestniczyć w jednej lub dwóch interesujących Cię sesjach szkolenia!
Pomożemy Ci w zdobyciu dofinansowania na to szkolenie – nawet do 80% wartości. Skontaktuj się z nami >
Cena zawiera:
3, 2 lub 1 sesję po 4 godziny warsztatowe (45 min)
ćwiczenia praktyczne
materiały w wersji elektronicznej
zaświadczenie o odbyciu szkolenia
Uczestnicy szkolenia otrzymują 100 zł netto rabatu na egzamin DIMAQ.
Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 10% rabatu na to szkolenie oraz 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w nim.
Dlaczego warto?
- Szkolenie prowadzone jest przez praktyczki z zakresu prawa, które na co dzień pracują w Kancelarii Creativa Legal.
- Szkolenie oparte jest na pracy nad konkretnymi, realnymi przykładami i omawianiem case study.
- Dzięki angażującej formie zajęć zarówno osoby z doświadczeniem, jak i początkujące będą w stanie przyswoić poznane zagadnienia.
- Szkolenie prowadzone jest w małych grupach: minimalnie 4 osoby, maksymalnie 15.
- Możesz zapisać się na wszystkie 3 sesje lub wybrać 1-2 z tematyki, która najbardziej Cię interesuje.
Terminy szkoleń
Wybierz termin, aby zarejestrować się na szkolenie:
Posiadamy znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno – Szkoleniowych