Wideo marketing stał się nieodzowną częścią social mediów i digital marketingu. Prognozy Cisco Visual Networking przewidują, że do 2021 r. wideo będzie odpowiadać za 80% globalnego ruchu internetowego*. Natomiast najnowsze dane Global Web Index wskazują, że popyt na filmy w social mediach rośnie.

Aktualnie każdego miesiąca 56% internautów ogląda filmy na Facebooku, Twitterze, Snapchacie lub Instagramie*. W Polsce natomiast, jak podaje agencja mediowa Zenith, średni czas oglądania treści wideo online wzrośnie w 2021 roku do 70 minut dziennie, co stanowi 40% wzrost w porównaniu z rokiem 2018 r. Ten dynamiczny wzrost spowodowany jest głównie przez sposób konsumpcji treści szczególnie widoczny wśród młodszych użytkowników, którzy tradycyjny telewizor zastąpili urządzeniami mobilnymi*. Mamy więc do czynienia ze społecznością coraz silniej nastawioną na treści wideo. Nie tylko w odbiorze takiej formy komunikacji, ale również w jej tworzeniu. Pokolenie Z nie zna świata bez Internetu, a młodsi dorastają obeznani ze smartfonami i TikTokiem. Myśląc więc o komunikacji digital, trudno pominąć znaczenie tej wideo społeczności.

Pojęcie wideo w kontekście mediów społecznościowych stało się obszerną kategorią. Materiały w tej formie są wykorzystywane na wszelkie sposoby na niemal każdej dostępnej powierzchni reklamowej. Powoli odchodzi się też od powielania spotów telewizyjnych i dystrybucji ich w kanałach online. Coraz częściej możemy obserwować kreatywne dostosowanie danego materiału do mediów społecznościowych lub nawet tworzenie osobnych wideo dedykowanych kanałom social. A wszystko po to, by w pełni wykorzystać funkcjonalności dostępnych platform oraz wpisać się w specyfikę użytkowników i zaskoczyć grupę docelową. Do najczęściej stosowanych form należą: making off, wywiady, podcasty, tutoriale czy chociażby relacje live. Obecnie w tworzeniu unikalnych treści wideo ograniczać nas może jedynie kreatywność, ponieważ dostęp do technologii, programów itp. stał się powszechny i uproszczony.

Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Michał Chrościcki – Senior strategist w agencji love to talk, gdzie odpowiada za planowanie działań i strategii komunikacji dla klientów m.in. LS Airport Services, Viasat.

Posiada ponad 10 letnie doświadczenie w marketingu potwierdzone międzynarodowym certyfikatem DIMAQ PROFESSIONAL. Absolwent Marketingu Internetowego na SGH. Pracował w Mint Media i Domu Badawczym Brand Fibres (VML Poland), w których uczestniczył w projektach m.in. dla Nestle, Kompania Piwowarska, mbank, Lidl Polska, PKO BP, Unilever, Perła, Multikino Polska, Develey, Maspex, DHL Express, Maxcom, Medicover.