Anna Naparty, w 6. już DIMAQuestion opowiedziała, co ją skłoniło, żeby przystąpić do egzaminu i jak obecnie certyfikat DIMAQ spostrzegany jest na rynku pracy.

DIMAQestion: Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu?

Anna Naparty: Pierwszym i najistotniejszym powodem jest trend związany z digitalizacją. Każdy specjalista marketingu powinien posiadać wiedzę z tego zakresu. Dotychczas nie było na rynku certyfikatu, który tak szeroko obejmuje zagadnienia marketingu on-line. DIMAQ na szczęście to zmienił.

Digital marketing to branża, która gwałtownie i nieustannie ewoluuje. Dobry marketer musi stale pogłębiać wiedzę. Zgłębiać nowe technologie i ich zastosowanie, uczestniczyć w szkoleniach, konferencjach i ciągle śledzić trendy. Digital marketing sprzed 5 lat, a nawet ten sprzed 3 jest zupełnie inny niż stan obecny. Content marketing wraz z influencer marketingiem, Programmatic i segmentacji odbiorców, czy personalizacja treści, wszystko oparte o mobile, jak widać nowe trendy wręcz wymuszają pogłębianie wiedzy.

DQ: Jak z Pani perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy?

A.N.: DIMAQ jest potwierdzeniem wiedzy specjalistycznej. To pierwszy i jedyny na polskim rynku certyfikat standaryzujący umiejętności e-marketingowe. Obejmuje wiele obszarów z Digital marketingu tj. programmatic, seo, e-mail marketing, czy prawo. Jednak, przede wszystkim, jest weryfikacją i potwierdzeniem wiedzy specjalistycznej. Przez konieczność recertyfikacji motywuje do ciągłego rozwijania wiedzy. W branży Digital jest to szalenie ważne, właśnie ze względu na tempo zmian w nim zachodzących.

Daje też możliwość prostej weryfikacji potencjalnych kandydatów do pracy. Posiadanie certyfikatu nie tylko potwierdza zdobyta wiedzę, ale również chęć doskonalenia tej wiedzy, poszerzania jej. Wskazuje również na zainteresowanie tematyką Digital marketingu.

DQ: Co Pani dał certyfikat? Jak obecnie Pani planuje rozwijać swoją karierę?

A.N.: Przede wszystkim dał mi możliwość poszerzenia wiedzy, ale i usystematyzowania już zdobytej. Nie wszystkie gałęzie Digital marketingu były dla mnie interesujące. Ucząc się do egzaminu byłam, de facto, zmuszona do zgłębienia ich. Daje to szerszy pogląd na zagadnienia, nie tylko te najbardziej wykorzystywane w codziennej pracy. Z branżą marketingu online jestem zawiązana od 11 lat i zamierzam w niej pozostać. Obecnie swoją karierę rozwijam pracując dla topowych klientów, nie tylko w zakresie kampanii wizerunkowych, ale również performance, w synergii offline z online


Anna Naparty – Media Manager. Z branżą mediów związana od 12 lat. Karierę rozpoczęła w dziale marketingu firmy deweloperskiej, a następnie pracowała w Grupie o2. W kolejnych latach związana z wydawnictwem Burda International oraz Marquard. Doświadczenie w obszarze strategii online, kampanii performance, czy social mediów zgłębiała w  Clickad Interactive. Obecnie jako Media Manager w Codemedia kompleksowo koordynuje działania dla powierzonych klientów.