Kontynuujemy nasz cykl DIMAQuestion. Tym razem o odpowiedź na pytania, poprosiliśmy Panią Alicję Krzywy, Public Relations Manager Consumer Healthcare w firmie Sanofi.

DIMAQuestion: Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu?

Alicja Krzywy: Propozycję udziału w szkoleniu DIMAQ otrzymałam od moich przełożonych. Przyznam, że podeszłam do tematu z rezerwą. Od kilkunastu lat pracuję jako specjalista public relations, wydawało mi się że to raczej wiedza dla specjalistów marketingu, zwłaszcza takich, którzy w codziennej pracy działają w obszarze marketingu cyfrowego. W trakcie kursu przekonałam się, że to doskonałe uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy, którą już miałam, ale niekoniecznie z niej korzystałam w  przemyślany sposób. Przystąpienie do egzaminu było naturalnym etapem potwierdzenia tej wiedzy.

DQ: Jak z Pani perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy?

A.K: Żyjemy w coraz bardziej cyfrowym świecie i wszystko wskazuje na to, że przyszłość w jeszcze większym stopniu będzie należała do digitalu. Myślę, że wielu pracodawców będzie zwracało uwagę na to, czy zatrudniany przez nich specjalista, oprócz lat doświadczenia w tym co robi, posiada poświadczenie marketingowej wiedzy.

DQ: Co Pani dał certyfikat? Jak obecnie Pani planuje rozwijać swoją karierę?

A.K: Certyfikat to przede wszystkim potwierdzenie posiadanych kwalifikacji w obszarze digital marketingu. A możliwość jego przedłużania poprzez udział w sprofilowanych warsztatach i szkoleniach, aktualizujących moją wiedzę, mobilizuje mnie do ciągłej nauki.

Zwłaszcza w obliczu szybko zmieniających się trendów.Ta wiedza bardzo mi się przydaje przy współplanowaniu kampanii marketingowych z wysokim potencjałem komunikacyjnym, gdzie niezwykle istotne jest odpowiednie zaplanowanie wszystkich składowych, zrozumienie różnych procesów i ich wzajemnego wpływu na siebie.


Alicja Jabłońska-Krzywy – Public Relations Manager Consumer Healthcare w firmie Sanofi. W branży farmaceutycznej od 10 lat. Od 2005 r. pracuje na stanowiskach związanych z szeroko pojętą komunikacją i public relations. Odpowiedzialna za współtworzenie i realizację strategii komunikacyjnej dla marek obszaru Consumer Healthcare Sanofi (suplementy diety, leki OTC, kosmetyki apteczne) oraz budowanie wizerunku marek w oparciu o przyjętą strategię. Do jej obowiązków należy również prowadzenie media relations dla wybranych brandów CHC, realizacja kampanii edukacyjnych, komunikacja wewnętrzna. Aktywnie współpracuje z instytucjami, liderami opinii, influencerami.