Kontynuujemy nasz cykl DIMAQuestion. Tym razem zapytaliśmy Aleksandrę Bujnowską, Chief Digital Officer w firmie Havas Media, o perspektywy zawodowe wynikające z posiadania certyfikatu Dimaq.

Aleksandra Bujnowska,
Chief Digital Officer, HavasMedia

DIMAQuestion: Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu?

Aleksandra Bujnowska: Marketing online to bardzo młoda gałąź marketingu, w dodatku stale zmieniająca się. Książki, które zostały napisane zaledwie 2-3 lata temu już nie są aktualne. Wymaga to od praktyków ciągłego pogłębiania wiedzy, śledzenia trendów i weryfikacji nowych narzędzi, nowych kanałów dotarcia do konsumentów.

Dimaq to pierwszy certyfikat weryfikujący wiedzę z tej dziedziny o tak szerokim zakresie. Jako praktyk z ponad 10 letnim doświadczeniem, do egzaminu przystąpiłam z ciekawości, aby zweryfikować, czy nabyte doświadczenie pozwoli mi na zdobycie certyfikatu.

DQ: Jak z Pani perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy?

A.B: Osobiście prowadzę wiele rekrutacji na różnych poziomach w organizacji i certyfikat jest jednym z wyróżników, na które zwracam uwagę. Ma to znaczenie przede wszystkim w przypadku osób, którym trudniej jest udokumentować swoją wiedzę i doświadczenie konkretnymi case’ami.

Posiadanie certyfikatu świadczy także o tym, że kandydatowi zależy na pogłębianiu wiedzy. Myślę, że szczególne znaczenie ma w przypadku rekrutacji na stanowiska obsługi klienta, ponieważ pieczętuje bardzo przekrojową wiedzę ze wszystkich obszarów marketingu online.

DQ: Co Pani dał certyfikat? Jak obecnie Pani planuje rozwijać swoją karierę?

A.B: Przygotowanie do egzaminu było miłym powrotem to okresu studiów. Certyfikat na pewno usystematyzował moją wiedzę i ją udokumentował. Szczególnie, że od kilku lat, pełniąc funkcje menedżerskie, nie zajmuję się już detalicznym planowaniem mediów.


Aleksandra Bujnowska, Chief Digital Officer: Posiada ponad 12 letnie doświadczenie w tworzeniu strategii marek w Internecie. Wprowadzała na polski rynek pierwszą specjalistyczną komórkę zajmującą się mobile marketingiem – Mobext oraz Socialyse zajmującą się mediami społecznościowymi i tworzącą komunikację dla marek. Jej pasją jest integracja świata realnego z digitalem, szczególnie na styku danych wykorzystywanych do efektywnej komunikacji marketingowej. W Havas Media Group jest odpowiedzialna za wszystkie operacje i produkt związany z wykorzystaniem mediów cyfrowych. Od 9 lat współtworzy konferencję Havas Media Group od strony merytorycznej. Aktywnie uczestniczy w wielu konferencjach branżowych, prelegentka na Forum IAB oraz konferencji Havas Media Group. Dodatkowo działa jako jurorem w konkursach Innovation Awards oraz Mixx Awards.