Justyna Spytek – ekspertka e-commerce i performance marketingu z 20-letnim doświadczeniem w opracowywaniu i wdrażaniu strategii e-commerce i medialnych. Wykładowczyni na studiach podyplomowych Handel Elektroniczny na Akademii Leona Koźmińskiego, a jako trenerka DIMAQ ma okazję dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas szkoleń ds. e-commerce i performance marketingu z ramienia IAB Polska.

Świat digital marketingu jest już coraz bardziej wypełniony przez kobiety. To one wnoszą w niego duży wkład, który definiuje i przekształca branżę. Zapraszamy do poznania niezwykłej historii z cyklu #DigitaloveKobiety, prowadzonego przez partera DIMAQ, agencję DIGITALX. Przeczytajcie jaki jest świat digitalu widziany oczami Justyny.

Co jest według Ciebie najbardziej interesujący w “tym cyfrowym świecie”?

JS: ZMIANY, to one napędzają „cyfrowy świat”, sprawiają skokowe wzrosty digitalowych biznesów oraz ogromną ciekawość i motywację do nieustannego rozwoju. Z jednej strony dotyczą technologii, która pozwala precyzyjniej docierać do użytkownika, lepiej zarządzać budżetem mediowym. Z drugiej strony samego świata, po którym porusza się ten użytkownik, nowych miejsc, które dają reklamodawcom nowe możliwości dotarcia do grupy docelowej. Jednak najważniejszą zmianą jest zachowanie i potrzeby e-klientów, do których cyfrowy świat musi się nieustająco dostosowywać.

Co powinniśmy zrobić, aby zachęcić więcej kobiet do rozważenia kariery w branży e-commerce/digital?

Myślę, że proporcje ilościowe zaczynają się wyrównywać, pozostają wciąż różnice na stanowiskach średniego i wyższego szczebla. Zdecydowanie mniej kobiet podejmuje też inicjatywę założenia swojej firmy wyspecjalizowanej w ecommerce/digital. Tutaj zmiany dzieją się wolniej, ale właśnie budowanie od najmłodszych lat przekonania o sile i możliwości kobiet ma kluczowe znaczenie. Ważne jest zachęcanie młodych dziewczyn do realizowania swoich pomysłów we wszelkiego rodzaju inkubatorach innowacyjności.

Praktyczne ścieżki rozwoju w szkole, czy na studiach nie są dedykowane konkretnej płci. Na studiach podyplomowych z e-handlu, czy Marketingu Internetowego, które mam przyjemność współtworzyć na ALK są zdominowane przez kobiety. Dlatego wierzę, że niedługo nie trzeba będzie specjalnie zachęcać, to się dzieje

Cały wywiad z Justyną jest dostępny na stronie: https://digitalx.pl/7-digitalove-kobiety-justyna-spytek/#digital