W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu i jaki mają przepis na sukces w digital marketingu?

Michał Sulik: Marketing Account Manager w firmie Neptis S.A., do której należy m.in. aplikacja Yanosik, Radio Yanosik oraz portal z ogłoszeniami motoryzacyjnymi Autoplac.pl.
Na co dzień odpowiedzialny m.in. za współpracę z klientami bezpośrednimi, domami mediowymi i agencjami w zakresie realizacji kampanii digitalowych oraz tworzenie rekomendowanych kierunków rozwoju produktów skierowanych do sektora B2B.
W branży e-marketingu obecny od ponad 10 lat. Wcześniej związany m.in. z Comperia.pl, gdzie był odpowiedzialny za affiliate marketing, współpracę z kluczowymi klientami oraz monetyzację i rozwój portalu Telepolis.pl.
DIMAQ; Pracujesz już jakiś czas w branży digital marketingu. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?
Michał Sulik: Udział w Akademii DIMAQ umożliwił mi Pracodawca. Przystąpienie do egzaminu potraktowałem w kategoriach ciekawego wyzwania, chęci sprawdzenia swojej wiedzy, ale też udokumentowania kwalifikacji i umiejętności. Wiedza uzyskana w trakcie szkolenia zwieńczonego zdanym egzaminem z pewnością przyda się w codziennej pracy i pomoże mi podejmować trafne decyzje biznesowe.
DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
MS: DIMAQ istnieje od 2015 r, a więc jest to certyfikat powszechnie uznawany w branży, który pozwala otoczeniu biznesowemu czy rekruterom upewnić się, że jego posiadacz ma określoną wiedzę z zakresu digital marketingu, rozumienia pojęć itd. Renoma DIMAQ sprawia, że warto go mieć w swoim CV. W trakcie codziennej pracy oraz korzystania z portalu LinkedIn dostrzegam wzrost popularności DIMAQ, co mnie wcale nie dziwi.
DIMAQ: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?
MS: Zdecydowanie tak. W drodze do uzyskania certyfikatu chciałbym bardzo mocno podkreślić rolę szkolenia, które miało kilka zalet i zero wad. Po pierwsze, ułatwiło przyswojenie wiedzy potrzebnej do zdania egzaminu, po drugie było okazją do wymiany doświadczeń, a po trzecie umożliwiło nawiązanie nowych kontaktów. Dzięki szkoleniu mogłem uporządkować, a niekiedy poszerzyć wiedzę z niektórych zagadnień z e-marketingu. Uważam ponadto, że udział w Akademii DIMAQ jest czym wartościowym bez względu na to, jak długo jest się w branży.
DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
MS: Diabeł tkwi w szczegółach. Polecam uważnie czytać pytania, bo czasem można się „wyłożyć” na czymś banalnym przez nadmierny pośpiech czy stres. Na pewno dobrym pomysłem będzie zrobienie notatek z tych zagadnień, które sprawiają nam najwięcej trudności. Dlaczego? Ponieważ pytania na egzaminie są przekrojowe, więc nie ma możliwości całkowitego pominięcia jednego z obszarów uwzględnionych w sylabusie. Przede wszystkim jednak polecam myśleć pozytywnie, bo skoro przygotowujesz się do egzaminu, to znaczy, że inwestujesz w siebie, a to jest najważniejsze.
DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię / zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?
MS: Zdanie egzaminu i otrzymanie certyfikatu dało mi dużo satysfakcji, ale również było impulsem do dalszego rozwoju i poszerzenia wiedzy z zakresu e-marketingu. Fajnie, że IAB stwarza w tym kierunku wiele możliwości dzięki organizacji różnych wydarzeń, takich jak webinaria, warsztaty czy konferencje, na których można pójść za ciosem i dowiedzieć się nowych rzeczy.