W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Pytamy o to co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu i jaki mają przepis na sukces w digital marketingu? Tym razem na nasze pytania odpowiedział Jakub Kozłowski.
Jakub Kozłowski, Performance Marketing Manager, Ework Group.
Jakub specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii marketingowych nastawionych na ROI. Posiadając ponad 7 lat doświadczenia oraz certyfikaty DIMAQ i Digital Marketing Institute, efektywnie zarządza kampaniami reklamowymi paid social, Google Ads, jak również optymalizował działania influencer marketingowe, tworzył jedne z pierwszych w Polsce reklamy ingame ads czy w metaverse. Jego pasją jest kreowanie innowacyjnych rozwiązań digitalowych wspierających cele biznesowe organizacji.

DIMAQ: Pracujesz już jakiś czas w branży digital marketingu. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?
JK: Pracując w branży digital marketingu, zawsze stawiałem na rozwój i aktualizację moich umiejętności. Decyzja o przystąpieniu do egzaminu DIMAQ była naturalnym krokiem w mojej karierze, mając na uwadze ciągłe zmiany i innowacje w branży. Dodatkowo od dłuższego czasu uczestniczę w wydarzeniach i publikacjach IAB, zarówno jako uczestnik, jak i prelegent. Certyfikat był więc dla mnie naturalnym, kolejnym krokiem w rozwoju. Jest dla mnie nie tylko potwierdzeniem posiadanych kompetencji, ale również znaczącym atutem w oczach pracodawców, którzy poszukują specjalistów z konkretnym potwierdzeniem swoich wszechstronnych umiejętności.
DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
JK: Pracuję w firmie zajmującej się pozyskiwaniem konsultantów – specjalistów z wielu branż, w tym marketingu, więc wiem, że na rynku pracy certyfikat DIMAQ jest spostrzegany bardzo pozytywnie. Jego obecność w CV potrafi znacząco wyróżnić kandydata na tle innych aplikujących. W moim otoczeniu coraz częściej spotykam osoby, które również są certyfikowane lub planują go uzyskać. Dodatkową zaletą certyfikatu jest motywacja do dalszego rozwoju poprzez udział w wydarzeniach pod patronatem IAB w celu recertyfikacji.
DIMAQ: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?
JK: Nie ukrywam, że nie brałem udziału w akademii DIMAQ. Zapoznałem się tylko z sylabusem i na egzamin poszedłem z marszu, korzystając z wiedzy, którą nabyłem dzięki swojej praktyce w marketingu i ciągłemu rozwojowi. Moja kariera zawsze opierała się na podejściu tzw. t-shaped marketera, co oznacza posiadanie szerokiej wiedzy ogólnej z różnych dziedzin marketingu przy jednoczesnym pogłębianiu specjalistycznych umiejętności w wybranych obszarach, takich jak, kluczowy dla mnie, performance marketing. Moje doświadczenie i ciągłe szkolenia w różnych aspektach marketingu cyfrowego pozwoliły mi przygotować się do egzaminu DIMAQ bez bezpośredniego uczestnictwa w programie Akademii.
DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
JK: Osobom przygotowującym się do egzaminu DIMAQ zalecam przede wszystkim zapoznanie się z sylabusem, odnalezienie swoich słabych punktów i skupienie na pogłębieniu wiedzy w tych zakresach poprzez na przykład: udział w Akademii DIMAQ. Digital marketing to dynamiczna dziedzina, gdzie wiedza teoretyczna szybko znajduje odzwierciedlenie w codziennych zadaniach. Najlepszym źródłem wiedzy oczywiście pozostają własne doświadczenia i stosowanie jej w praktyce.
DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię / zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?
JK: Zdobycie certyfikatu DIMAQ faktycznie zmotywowało mnie i zainspirowało do dalszego kształtowania ścieżki mojego rozwoju zawodowego. W szczególności, planuję kontynuować rozwijanie wiedzy, z naciskiem na zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu oraz na pogłębianie umiejętności z zakresu SEO.
Ponadto, wymóg zdobywania punktów recertyfikacyjnych stanowi dla mnie dodatkową motywację do ciągłego rozwoju i uczestnictwa w szkoleniach. To nie tylko pozwala mi utrzymać certyfikat, ale także zapewnia dostęp do najnowszej wiedzy i praktyk w dynamicznie zmieniającej się branży digital marketingu. Dzięki temu mogę nieustannie doskonalić swoje umiejętności i adaptować się do aktualnych trendów i wykorzystywać je w swojej pracy.