W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Pytamy o to co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu i jaki mają przepis na sukces w digital marketingu? Tym razem z naszymi pytaniami zmierzyła się Marysia.
Marysia Witosławska – Fundacja JiM, self-advocate osób w spektrum autyzmu.
Związana z marketingiem od 5 lat, na początku jako graphic designer. W latach 2018-2021 pracowała na łódzkim lotnisku gdzie stworzyła kampanię produktową Lufthansy dla połączenia Łódź-Monachium dostrzeżoną przez Marketing przy Kawie. W 2022 roku pracowała w firmie questus – akredytowane centrum szkoleniowo-egzaminacyjne The Chartered Institute of Marketing, jej głównym obszarem był projekt badawczy CIMO, content i social media. Obecnie pracuje w Fundacji JiM, gdzie zajmuje się social mediami, lead generation, performence i Google Ads.
DIMAQ: Pracujesz już jakiś czas w branży digital marketingu. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?
MW: Jestem zafascynowana światem digital marketingu. Działania online dają marketerom ogromne możliwości. Jestem również ciekawa rozwoju AI. To fascynujące! Myślę, że żeby być efektywnym marketerem w obecnym dynamicznym środowisku biznesowym, nie sposób zaniedbać digitalowych umiejętności. To must-have. Sama nauka do egzaminu była dla mnie również źródłem inspiracji do kolejnych kampanii, a więc to dodatkowa wartość. Przystąpienie do DIMAQ Professional pozwoliło mi uporządkować i uzupełnić wiedzę, a samo uzyskanie dyplomu zwiększa przy okazji poczucie zawodowej samooceny.
DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
MW: Certyfikat Dimaq Professional niewątpliwie jest prestiżowym wyróżnieniem, a ponadto informacją zwrotną dla pracodawcy, że zatrudnia profesjonalistę. W moim otoczeniu osoby posiadające Dimaq Professional charakteryzują wysokie kompetencje, kreatywność, wiedza i doświadczenie.
DIMAQ: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?
MW: Dla mnie udział w szkoleniu był ważny tym bardziej, że zajmuje się digitalem krócej niż moje koleżanki i koledzy. Jestem pewna, że bez udziału w Akademii DIMAQ byłoby mi znacznie trudniej, a termin egzaminu musiałby by być bardziej odległy.
DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
MW: Przygotowując się do egzaminu trzeba pamiętać o jednym – wszystko jest ważne, każdy obszar. Zagadnienia z Sylabusa są bardzo ważne dlatego warto tę naukę rozłożyć w czasie. Świetnym uzupełnieniem procesu uczenia się, są raporty IAB.
DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię / zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?
MW: Chociaż kierunek kariery mam już obrany, po uzyskaniu DIMAQ Professional jestem pełna nadziei na dalszy rozwój i perspektywy.