Myśląc o strategii omnichannel z pewnością mamy przed oczami spójny wizerunek marki. Rozważamy elementy identyfikacji wizualnej, pojawiające się na grafikach w różnych kanałach komunikacji, jednolite kolory, typografię czy o podobny ton głosu w każdym medium społecznościowym.
Jak wygląda to na TikToku – platformie, na której marki każdego dnia przełamują granice? Można śmiało stwierdzić, że użytkownicy oczekują od tego narzędzia zupełnie innego doświadczenia, niż ma to miejsce w przypadku pozostałych mediów społecznościowych.
Śmianie się ze swoich klientów i ciągłe przekraczanie granic
Istnieje wiele marek, które zupełnie zmieniają swój ton głosu na TikToku. Przykładem może być jeden z bardziej docenianych przez odbiorców brandów na tej platformie, czyli Ryanair. Pomimo że w ostatnim czasie komunikacja prowadzona przez Ryanaira w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram stała się znacznie luźniejsza, wchodząc na TikToka odbiorca styka się z całkowicie innym podejściem. Pod filmami pojawia się wiele komentarzy od użytkowników, którzy piszą, że upewniali się, czy na pewno jest to oficjalne konto marki, ponieważ nie mogą uwierzyć w to, że opublikowała ona taki film.
Ryanair czerpie z insightów, pokazuje, że śledzi aktywność klientów w sieci i zna żarty, krążące w mediach społecznościowych. Odpowiada na trendy nawiązujące do marki, „puszczając w ten sposób oczko” odbiorcom.
Jak więc zdefiniować sytuację, w której użytkownik styka się z różnym rodzajem komunikatów na każdym z kanałów? Określeniem, które bardziej pasuje do tego podejścia może być multiexperience, czyli spojrzenie na koncepcję omnichannel, które wprowadziła marka Gartner. Podejście to zostało właściwie określone jako wzniesienie omnichannel na jeszcze wyższy poziom. Pojawia się, gdy brand pragnie zapewnić jak najlepsze wrażenia w każdym z kanałów komunikacji, w którym jest obecny, jednak jego działania są dokładnie dostosowane do oczekiwań klienta, który odwiedza konkretne medium.
Artykuł został napisany przez ekspertkę – posiadaczkę certyfikatu DIMAQ.
Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych gorących tematach z branży marketingowej, to zapraszamy do przeglądania innych artykułów na portalu Nowy Marketing.
Ewa Kucharska
Marketingiem internetowym zajmuję się od 4 lat. W tym czasie miała okazję zgłębić różne dziedziny digital marketingu, jednak to media społecznościowe stały się głównym obszarem jej zainteresowań. Posiada certyfikat DIMAQ Professional, który jest potwierdzeniem praktycznej wiedzy z 12 obszarów marketingu. Na co dzień z wielkim zaciekawieniem śledzi działania marek w nurcie real time marketing. W codziennej pracy ceni sobie przede wszystkim działania kreatywne i strategiczne.