W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Pytamy o to co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu i jaki mają przepis na sukces w digital marketingu? Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Aleksandra Wojciuk, pracująca w BNP Paribas Bank Polska na stanowisku Social Media Specialist.

Aleksandra Wojciuk – z wykształcenia dziennikarka i ekspertka ds. komunikacji. Posiada wiedzę i doświadczenie z zakresu komunikacji w biznesie, psychologii społecznej, PR, budowy marki, social mediów, digital marketingu, marketingu medialnego oraz medioznawstwa.

Ponad osiem lat doświadczenia zawodowego, a w świecie korporacji i bankowości obecna od prawie trzech lat, również po stronie biznesu. Wcześniej aktywna zawodowo w branży produkcji telewizyjnych, filmowych i castingów, a także w mediach, i sektorze healthcare. Przyszła absolwentka podyplomowych studiów na Uniwersytecie SWPS z Praktycznej psychologii społecznej.

Pasjonatka tenisa ziemnego, F1, radia, szeroko pojętej komunikacji oraz psychologii.

DIMAQ: Pracujesz już jakiś czas w branży digital marketingu. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?

AW: Myślę, że to kolejny krok w rozwoju na ścieżce digital marketingu. To również formalne potwierdzenie kompetencji marketera oraz wiedzy na wysokim poziomie.

Uważam, że potrzebna jest szeroka wiedza w każdym obszarze digital marketingu, która pozwala prowadzić rozmowy z partnerami, agencjami i domami mediowymi. To cenne w sytuacji współpracy przy kampaniach i projektach. Digital marketing i biznes zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego warto być „na bieżąco” z najnowszymi trendami.


DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?

AW: Certyfikat DIMAQ jest rozpoznawalny i bardzo dobrze postrzegany na rynku pracy. Jest jednym z elementów wyróżniających, świadczących o profesjonalizmie. Osoby, z którymi współpracuję w branży również nim dysponują. Jest bardzo dobrym punktem w CV dla osób, które widzą się w świecie digital marketingu.


DIMAQ: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?

AW: Tak, nie mam żadnych wątpliwości. Polecam udział w Akademii DIMAQ. System prowadzonych szkoleń porządkuje wiedzę. Potem wystarczy tylko powtórka materiału. Zagadnienia obowiązujące na egzaminie są dość obszerne.


DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?

AW: Rekomenduję udział w szkoleniu przygotowującym do egzaminu. Te spotkania porządkują wiedzę, pomagają ją usystematyzować, a dodatkowe materiały stanowią uzupełnienie kontekstu trendów, danych i kierunku rozwoju branży.


DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię/zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?

AW: Lubię się rozwijać i stale uzupełniam źródła wiedzy, inspiracji. Możliwość przedłużania ważności certyfikatu DIMAQ Professional poprzez udział w specjalnych spotkaniach i szkoleniach – mobilizuje. Ta wiedza pomaga w przypadku pracy nad projektami z wysokim potencjałem, gdzie istotna jest strategia, plan na kampanię, budżet, a także zrozumienie składowych całego procesu i ich wzajemnego wpływu na siebie.