W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu, jaki mają przepis na sukces w digital marketingu?
Leszek Szycman – CHC CMI (Consumer and Market Insights Manager) w Sanofi. Jest specjalistą ds. badań rynku z ponad 15-letnim doświadczeniem w wiodących firmach FMCG i agencji badawczej. Wspiera zespół CHC w opracowaniu rocznego planu strategicznego poprzez odpowiednie analizy, informacje i wiedzę. Z sukcesem koordynowała liczne projekty dotyczące zrozumienia strategicznego w całej Europie Środkowo-Wschodniej, mając na swoim koncie dziesiątki badań koncepcji, produktów i komunikacji, które doprowadziły do pomyślnego wprowadzenia na rynek.
Posiada doświadczenie w zakresie strategii marki i komunikacji, tworzenia i rozwoju koncepcji, prowadzenia warsztatów i grup fokusowych.
DIMAQ: Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?
Leszek Szycman: Pojawiła się taka możliwość w firmie, żeby wziąć udział w szkoleniu i egzaminie – bez ponoszenia opłat indywidualnie. Szkoda byłoby nie skorzystać, szczególnie, że to faktycznie dało mi solidną porcję wiedzy o najbardziej nowoczesnej i progresywnej działce marketingu.
DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
LS: Certyfikat DIMAQ na pewno poprawia postrzeganie człowieka na rynku pracy, to potwierdzenie pożądanych kompetencji. Ale czy on realnie pomaga np. w rekrutacji – tego jeszcze nie wiem.
DIMAQ: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?
LS: Akademia DIMAQ bardzo pomaga! Bez tego etapu podejście do egzaminu byłoby szaleństwem! Chyba że ktoś jest niesamowitym profesjonalistą-digitalowcem i potrzebuje tylko formalnego potwierdzenia już posiadanych umiejętności i kompetencji.
DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
LS: Szykując się do egzaminu trzeba przede wszystkim mieć otwartą głowę i świetnie opanowane modele sprzedaży reklam. Wszystkie miary (CPC, CPM, etc.) są super ważne – ale nie tylko jako definicje ale też w duchu różnic w praktycznym zastosowaniu.
DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię / zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery? W jakim kierunku planujesz rozwijać swoją karierę po zdobyciu certyfikatu?
LS: Czy coś certyfikat zmieni w mojej karierze? Mam nadzieję, że tak ale jeszcze nie wiem co… 🙂