Polska Agencja Rozwoju Przedsi臋biorczo艣ci uruchomi艂a nab贸r wniosk贸w na dofinansowanie us艂ug rozwojowych. Poziom dofinansowania dla MM艢P si臋ga 80% koszt贸w, a obj臋te s膮 nim us艂ugi rozwojowe, kt贸re przyczyni膮 si臋 do podniesienia kompetencji personelu, a w konsekwencji zniweluj膮 negatywne skutki pandemii.

W obliczu zmian spo艂eczno-gospodarczych stanowi膮cych skutek COVID-19, w艂a艣nie teraz warto pomy艣le膰 o zdobyciu nowych kompetencji zawodowych, kt贸re u艂atwi膮 rozw贸j kariery w e-marketingu. Wnioski o dofinansowanie przyjmowane s膮 tylko do 30 listopada 2020.

鈥 W odpowiedzi na skutki pandemii PARP przeznaczy艂 ponad 6,5 mln z艂otych na dofinansowanie szkole艅 dla mikro, ma艂ych i 艣rednich przedsi臋biorstw dzia艂aj膮cych w obszarze komunikacji marketingowej.鈥 t艂umaczy W艂odzimierz Schmidt, prezes zarz膮du IAB Polska. 鈥 Bran偶a cyfrowa jest obecnie motorem nap臋dowym gospodarki, dlatego podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownik贸w w tym obszarze jest pierwsz膮 potrzeb膮 wszystkich firm, kt贸re ucierpia艂y z powodu uderzenia kryzysu gospodarczego. Nowa organizacja pracy wymuszona przez pandemi臋 koronawirusa oraz konieczno艣膰 wykorzystania w wi臋kszym zakresie nowoczesnych technologii wymagaj膮 wiedzy i dobrania odpowiednich narz臋dzi. Dzi臋ki dofinansowaniu ze 艣rodk贸w UE mo偶liwe jest szerokie przeszkolenie kadr w tym zakresie.

Marketing online to najdynamiczniej rozwijaj膮ca si臋 bran偶a szeroko poj臋tej komunikacji. Jak pokazuje cykliczne badanie IAB AdEx: internet jest obecnie liderem rynku reklamy, a wydatki na reklam臋 online w 2019 roku wynios艂y prawie 5 mld z艂. Jednocze艣nie pandemia koronawirusa ujawnia w firmach braki kompetencyjne pracownik贸w mi臋dzy innymi z obszaru digital marketingu.

鈥 Z jednej strony wiele firm w dobie pandemii koronawirusa ograniczy艂a wydatki na cele szkoleniowe, koncentruj膮c si臋 na utrzymaniu w艂asnej dzia艂alno艣ci biznesowej 鈥 st膮d widoczny chwilowy spadek ich zainteresowania ofert膮 szkoleniow膮. Z drugiej strony 鈥 nadzwyczajna sytuacja kryzysowa ujawnia w firmach braki kompetencyjne i potrzeb臋 ich uzupe艂nienia w obszarach szczeg贸lnie wa偶nych z punktu widzenia stabilno艣ci biznesowej oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przysz艂o艣ci, zar贸wno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy. 鈥 wyja艣nia Ewa Opach, dyrektor聽ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska.

Kto mo偶e skorzysta膰 z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?

Dofinansowanie skierowane jest do mikro, ma艂ych i 艣rednich przedsi臋biorstw dzia艂aj膮cych w Sektorze Komunikacji Marketingowej:

  • mikro przedsi臋biorstwa: liczba personelu < 10, roczny obr贸t/ roczna suma bilansowa 鈮 2 mln euro
  • ma艂e przedsi臋biorstwa: liczba personelu < 50, roczny obr贸t/ roczna suma bilansowa 鈮 10 mln euro
  • 艣rednie przedsi臋biorstwa: liczba personelu < 250, roczny obr贸t 鈮 50 mln euro/ roczna suma bilansowa 鈮 43 mln euro

Przedsi臋biorstwa w PKD swojej dzia艂alno艣ci musz膮 mie膰 wpisane co najmniej jeden z poni偶szych kod贸w: :

  • 58.1 鈥 Wydawanie ksi膮偶ek i periodyk贸w oraz pozosta艂a dzia艂alno艣膰 wydawnicza, z wy艂膮czeniem w zakresie oprogramowania
  • 59 鈥 Dzia艂alno艣膰 zwi膮zana z produkcja film贸w, nagra艅 wideo, program贸w telewizyjnych, nagra艅 d藕wi臋kowych i muzycznych
  • 60 鈥 Nadawanie program贸w og贸lnodost臋pnych i abonamentowych
  • 73.1 鈥 Reklama, badanie rynku i opinii publicznej

Zapotrzebowanie na ekspert贸w z e-marketingu

Rynek komunikacji marketingowej cierpi na niedob贸r kadr, co potwierdza raport IAB Europe 鈥濳apita艂 ludzki w 艣rodowisku cyfrowym鈥 鈥 a偶 3/4 europejskich pracodawc贸w z bran偶y digital wskazuje, 偶e brak odpowiednich kwalifikacji kandydat贸w jest g艂贸wn膮 barier膮 podczas procesu rekrutacji.  Eksperci podkre艣laj膮 i, 偶e szczeg贸lnie istotne s膮 obecnie szeroko rozumiane umiej臋tno艣ci cyfrowe. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osi膮gn膮膰 poziom PKB zaplanowany na lata 2035鈥2036 ju偶 o pi臋膰 lat wcze艣niej.

Alarmuj膮cy jest fakt, 偶e mimo i偶 90% europejskich pracownik贸w jest ch臋tnych do wzi臋cia udzia艂u w kursach podnosz膮cych ich kwalifikacje, tylko 30% z nich otrzyma艂o firmowe szkolenie w ci膮gu ostatnich 12 miesi臋cy.

Je艣li chcemy budowa膰 innowacyjn膮 gospodark臋 i dostosowa膰 si臋 do zmieniaj膮cego si臋 otoczenia rynkowego potrzebujemy przeprowadzenia profesjonalnych szkole艅 dla pracownik贸w w zakresie kompetencji digitalowych. Jak wynika z unijnego rankingu cyfryzacji prawie 50% Polak贸w nie ma podstawowych umiej臋tno艣ci cyfrowych, a 56% przedsi臋biorstw wykazuje si臋 bardzo niskim poziomem cyfryzacji.

Konieczne jest zatem szybkie dostosowanie umiej臋tno艣ci pracownik贸w do wymog贸w rynku pracy.

Podno艣 kwalifikacje e-marketingowe swojego zespo艂u.

Sprawd藕 szkolenia IAB Polska obj臋te dofinansowaniem i wy艣lij wniosek do 30 listopada.