W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ.  Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu, jaki mają przepis na sukces w digital marketingu?

Iwona Tuźnik – E-commerce Strategy Hub Leader w Pathfinder 23, która od 12 lat zajmuje się strategią komunikacji marek oraz badaniami rynku i zachowań konsumenckich odpowiedziała na nasze pytania dotyczące certyfikacji, Akademii DIMAQ i przygotowań do egzaminu.

DIMAQ: Z digital marketingiem jesteś związana już od dłuższego czasu, skąd więc decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe właśnie teraz?

Iwona: Uważam, że w branży wciąż widoczny jest nierówny poziom wiedzy i kompetencji digitalowych, także wśród osób, które na co dzień zajmują się tym obszarem. Wiele osób posiada częściową wiedzę dotyczącą tylko konkretnych fragmentów digitalu i brakuje im szerszej perspektywy.

W ostatnim roku certyfikat DIMAQ stał się bardziej rozpoznawalny i myślę, że może spełnić rolę mobilizującą osoby pracujące w tym obszarze do uzupełniania i poszerzania wiedzy. A dla mnie jego zdobycie było okazją do zweryfikowania kompletności własnej wiedzy zgromadzonej podczas pracy.

D: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?

I: W ostatnim roku jego rozpoznawalność wzrosła. Wiele znanych mi osób uzyskało certyfikat lub planuje to zrobić. Myślę, że stanowi dobry standard i jest ceniony na rynku pracy.

D: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ? Co dał Ci udział w tym kursie?

I: Dla mnie kurs spełnił rolę porządkującą wiedzę. Pozwolił mi też zidentyfikować obszary, w których miałam braki i szybko je uzupełnić. Myślę, że dla osób z mniejszym doświadczeniem jego wartość jest jeszcze większa – pozwoli im zdobyć potrzebną wiedzę w sprawny i przyjazny sposób.

D: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?

I: Materiały i informacje przekazywane podczas Akademii to dobra podstawa do zdania egzaminu. Jednak warto traktować certyfikat nie jako cel, a raczej jako solidny fundament i początek do ciągłego poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy. Myślę, że program recertyfikacyjny to bardzo ciekawa oferta mobilizująca do dalszej nauki. Warto zacząć działać w tym temacie od razu po uzyskaniu certyfikatu.

D: W jakim kierunku planujesz rozwijać swoją karierę po zdobyciu certyfikatu?

I: Parę miesięcy temu rozpoczęłam pracę w e-commerce. Przedtem działałam w obszarze komunikacyjnym i badawczym. Chcę poszerzyć swoją wiedzę narzędziową i rozwijać się w kierunku holistycznego podejścia do działań komunikacyjnych i sprzedażowych z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi digitalowych. Uważam, że przyszłość efektywnej komunikacji jest nierozerwalnie związana z optymalizacją narzędziową i dlatego chcę stale poszerzać i aktualizować swoje kompetencje z tym związane.


Iwona Tuźnik – E-commerce Strategy Hub Leader w Pathfinder 23 (Brand New Galaxy)

Od 12 lat zajmuje się strategią komunikacji marek oraz badaniami rynku i zachowań konsumenckich. Pracowała zarówno w globalnych holdingach reklamowych (VMLY&R, TBWA, GREY) jak i lokalnych agencjach (Feno, Focus Nation). Studiowała filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Mensa Polska. Prowadziła zajęcia na Akademii im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie i w Collegium Civitas. Występowała na konferencjach PTBRiO, Puls Biznesu i Marketing Progress oraz publikowała teksty w prasie branżowej (Marketer+, Media & Marketing Polska, Social Press, Nowy Marketing). 

Dowiedz się więcej o certyfikacie DIMAQ Professional