W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu, jaki mają przepis na sukces w digital marketingu?

Justyna Kapusta – Account Manager w Questpass i świeżo upieczona posiadaczka certyfikatu na poziomie Professional. Oto jak odpowiedziała na nasze pytania dotyczące certyfikatu i podnoszenia e-marketingowych kwalifikacji przy okazji podjęcia nowej pracy.
DIMAQ: Masz duże doświadczenie w digital marketingu, skąd więc decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe właśnie teraz?
Justyna: Decyzja o egzaminie przyszła razem z nową pracą. Szukałam możliwości rozwoju, ale nie czułam się pewnie, ponieważ ostatnie lata spędziłam zajmując się przede wszystkim e-mail marketingiem, czyli wycinkiem marketingowej rzeczywistości.
Kluczową dla mnie wartością, która zdecydowała o wyborze nowego miejsca pracy była możliwość podnoszenia kwalifikacji przez udział w szkoleniach oraz wyjście poza dotychczasowy zakres obowiązków, co już na wstępie zaproponowano mi w Questpass.
D: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
J: Szczerze mówiąc zaskoczyło mnie, jak wiele osób zna ten certyfikat i ocenia jego wartość. Chociaż w trakcie kursu wydawało mi się, że mam sporą wiedzę, która wymaga jedynie uporządkowania, to sam egzamin wymagał rzetelnego przygotowania.
Podobne odczucia miało wiele osób, z którymi miałam okazję o tym rozmawiać. Stało się to trochę elementem networkingowym – co prawda na kursie online nie miałam okazji poznać zbyt wielu osób, ale w linkedinowych rozmowach po egzaminie już tak.
Dodatkowo z pytaniami i gratulacjami odezwało się kilkoro znajomych, z którymi kontakt był niewielki, więc była to okazja do odświeżenia znajomości.
D: Czy udział w Akademii DIMAQ był dla Ciebie przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ? Co dał Ci udział w tym kursie?
J: Kurs pomógł uporządkować informacje, wniósł trochę nowości, a Artur (Artur Maciorowski – trener DIMAQ – przyp. redakcji) pokazał, gdzie warto zaglądać i jakimi narzędziami się posługiwać, czyli trochę teorii, trochę praktyki.
Nie ukrywam, że bez uwag odnośnie treści, na które trzeba specjalnie zwrócić uwagę pod kątem egzaminu oraz próbnych testów, miałabym problem z uzyskaniem wymaganego pułapu punktowego.
D: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
J: Egzamin faktycznie odpytuje z tematów z syllabusa, więc to powinien być punkt odniesienia. Warto przećwiczyć również samą formułę i robić testy, żeby oswoić się z pytaniami.
D: W jakim kierunku planujesz rozwijać swoją karierę po zdobyciu certyfikatu?
J: Zdobycie certyfikatu nie było dla mnie bodźcem do zmiany czegokolwiek w planach zawodowych, bo sam certyfikat był ich elementem. Aktualnie zajmuję się innowacyjnym formatem, który odpowiada na bolączki rynku i wyprzedza dotychczas stosowane rozwiązania, może za jakiś czas questvertising będzie jednym z bloków tematycznych podczas kursu ;).
Akademia DIMAQ i certyfikat były fajnym elementem na starcie w Questpass_>> i wstępem do podjęcia nowych obowiązków, a teraz przy okazji recertyfikacji, na bieżąco śledzę wydarzenia akredytowane przez DIMAQ, co motywuje do udziału w kolejnych wydarzeniach.
Justyna Kapusta – Account Manager w Questpass
Pierwsze szlify pod kątem eventów i videomarketingu zdobywała w agencji WebDoctor. Zajmowała się również tematami bliższymi dziennikarskiemu wykształceniu w Grupie Wydawniczej 6PM. Wróciła jednak do marketingu najpierw w Admetrics, a później Niro Media Group, gdzie koncentrowała się na performance marketingu. W międzyczasie wykładała na WNPiD Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza Techniki Nowych Mediów. Aktualnie prowadzi kampanie dla topowych marek w Questpass_>>, współpracując z największymi domami mediowymi i agencjami marketingowymi w Polsce.
Dowiedz się więcej o certyfikacie DIMAQ Professional
Chcesz opowiedzieć nam o własnych doświadczeniach związanych z uzyskaniem certyfikatu DIMAQ? Napisz na: kontakt@dimaq.eu w temacie wpisując “DIMAQuestion” 🙂