W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Pytamy o to co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu i jaki mają przepis na sukces w digital marketingu? Tym razem z naszymi pytaniami zmierzyła się Julia.
Julia Drażba – Data Analytics Manager w agencji doradczo-wdrożeniowej YOTTA działającej w ramach Publicis Group, która skupia praktyków mediów, komunikacji i marketingu, sprofilowanych w dziedzinie danych i technologii.
Julia ekspertyzuje się w projektach Marketing Mix Modeling, które pozwalają na pełne zrozumienie wpływu wszystkich czynników marketing-mix na sprzedaż lub inny KPI oraz optymalizację przyszłych działań pod kątem realizacji celów biznesowych i maksymalizacji ROI.
DIMAQ: Pracujesz już jakiś czas w branży digital marketingu. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?
Julia Drażba: W mojej codziennej pracy zajmuję się prowadzeniem projektów analitycznych mających na celu optymalizację działań marketingowych. Wiedza na temat mediów jest niezbędna do opracowania trafnych rekomendacji popartych nie tylko wnioskami płynącymi z danych, ale również ekspertyzą marketingową i biznesową. Z tego względu bardzo zależało mi na zdobyciu certyfikatu potwierdzającego mojego kompetencje w tym obszarze. Digital marketing jest mi szczególnie bliski, ponieważ w początkach mojej kariery zajmowałam się planowaniem kampanii socialowych – certyfikat DIMAQ był naturalnym wyborem.
DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
Julia Drażba: Moim zdaniem certyfikat DIMAQ staje się powoli must have w branży mediowej, nie tylko w przypadku osób, które bezpośrednio zajmują się planowaniem kampanii digitalowych, ale również zajmujących się innymi obszarami szeroko pojętego marketingu.
DIMAQ: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?
Julia Drażba: Niestety nie miałam przyjemności uczestniczenia w Akademii DIMAQ, ale myślę, że udział w niej z pewnością ułatwia usystematyzowanie wiedzy i zdobycie certyfikatu.
Firma, w której pracowałam w czasie, gdy przygotowywałam się do egzaminu, zorganizowała cykl szkoleń z ekspertami z poszczególnych obszarów digital marketingu – udział w nich był niezwykle wartościowy i pozwolił mi na bezproblemowe zdanie egzaminu. Jeżeli przygotowywałabym się na własną rękę, to na pewno rozważyłabym udział w Akademii DIMAQ.
DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
Julia Drażba: Sylabus egzaminu jest dosyć obszerny i ukończenie go z wynikiem pozytywnym wymaga kompleksowej wiedzy. Jeżeli mamy taką możliwość to warto porozmawiać z kolegami czy koleżankami z branży, którzy/które specjalizują się w poszczególnych obszarach digital marketingu i poprosić o podzielenie się wiedzą.
Po drugie warto być na bieżąco z publikacjami publikowanymi przez IAB – realia branży reklamy internetowej zmieniają się dynamicznie, więc warto upewnić się, że posiadamy najaktualniejszą wiedzę.
Po trzecie przed przystąpieniem do egzaminu warto zajrzeć do sylabusa DIMAQ i upewnić się, czy przygotowaliśmy się ze wszystkich obszarów, które są w nim ujęte.
DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię / zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?
Julia Drażba: Zdobycie certyfikatu nie nadało nowego kierunku mojej karierze, ale pozwoliło mi na wzmocnienie kompetencji i dalszy rozwój w ramach już obranej ścieżki zawodowej.