Dzisiaj 艣wiat艂o dzienne ujrza艂a publikacja “Leksykon: Pomiar efektywno艣ci komunikacji cyfrowej”, stworzona przez Zesp贸艂 Badawczy IAB Polska. Leksykon z jednej strony ma na celu systematyzacj臋 zagadnie艅 zwi膮zanych z pomiarem efektywno艣ci komunikacji online, a z drugiej pe艂ni rol臋 s艂ownika zawieraj膮cego kluczowe poj臋cia z obszar贸w marketingu i reklamy. Publikacja stanowi dobry materia艂 przygotowawczy do egzaminu DIMAQ Basic i DIMAQ Professional.

Premiera Leksykonu mia艂a miejsce w trakcie panelu eksperckiego, na profilu IAB Polska na Facebooku. Zaproszeni eksperci, kt贸rzy wsp贸艂tworzyli publikacj臋, dyskutowali na temat dynamiki rozwoju rynku reklamy cyfrowej w kontek艣cie jego analizy.

Na pierwsz膮 cz臋艣膰 Leksykonu sk艂adaj膮 si臋 artyku艂y eksperckie, kt贸re analizuj膮 kluczowe kierunki komunikacji cyfrowej: budowanie 艣wiadomo艣ci marki, wizerunku i zaanga偶owania oraz efektywno艣ci podejmowanych dzia艂a艅. Cz臋艣膰 s艂ownikowa zawiera pe艂en zbi贸r najwa偶niejszych poj臋膰 i okre艣le艅 dotycz膮cych bran偶y marketingowej. Czytelnicy Leksykonu dowiedz膮 si臋 mi臋dzy innymi, jakie s膮 definicje i funkcje wska藕nik贸w pomiaru, zapoznaj膮 si臋 z zagadnieniami zwi膮zanymi z modelami rozliczeniowymi czy poj臋ciami badawczymi w kontek艣cie efektywno艣ci komunikacji online. Opr贸cz powy偶szych dw贸ch cz臋艣ci w publikacji znajduj膮 si臋 r贸wnie偶 studia przypadk贸w, kt贸re stanowi膮 najlepszy przyk艂ad tego, jak z sukcesem przeku膰 teori臋 w praktyk臋.

鈥 Niniejsze opracowanie kierujemy do wszystkich os贸b zwi膮zanych z bran偶膮 marketingu online zar贸wno po stronie reklamodawc贸w, jak i us艂ugodawc贸w. B臋dzie ono przydatne ekspertom, kt贸rzy chc膮 odwo艂a膰 si臋 do oficjalnych bran偶owych definicji, jak i osobom rozwijaj膮cym swoje kompetencje w zakresie marketingu 鈥 Leksykon zawiera szereg hase艂 obj臋tych szkoleniem DIMAQ. To niezwyk艂e 藕r贸d艂o wiedzy dla wszystkich tych, kt贸rzy zamierzaj膮 zg艂臋bia膰 tajniki pomiaru efektywno艣ci projekt贸w wykorzystuj膮cych komunikacj臋 cyfrow膮 鈥 m贸wi W艂odzimierz Schmidt, prezes zarz膮du IAB Polska.

Leksykon sk艂ada si臋 z:

  • om贸wienia trzech kluczowych obszar贸w dotycz膮cych efektywno艣ci komunikacji cyfrowej w podziale na dzia艂ania skupiaj膮ce si臋 na budowaniu znajomo艣ci marki, tworzeniu wizerunku i wzbudzania zaanga偶owania oraz efektywno艣ci. Ka偶dy z rozdzia艂贸w zawiera om贸wienie typowych dzia艂a艅 online, kt贸re s膮 podejmowane w ramach postawionych cel贸w kampanii, w nast臋pnej kolejno艣ci przedstawiono zagadnienia zwi膮zane z ich pomiarem,
  • studi贸w przypadku, kt贸re prezentuj膮, jak w praktyce mo偶na mierzy膰 efektywno艣膰 dzia艂a艅 reklamowych online,
  • s艂owniczka, kt贸ry wyja艣nia co oznaczaj膮 poszczeg贸lne terminy zwi膮zane z marketingiem online. W tej cz臋艣ci nie skupiono si臋 wy艂膮cznie na pomiarze efektywno艣ci, ale tak偶e na has艂ach, kt贸re s膮 wa偶ne dla zrozumienia mechanizm贸w dzia艂a艅 reklamowych w internecie.