Google jako monopolista ma możliwość narzucania właścicielom stron własnych reguł gry, zarówno w zakresie zawartych na nich treści oraz przejrzystości informacji, jak i ich jakości technicznej.

Autostrada dla Google Bot’a

Aspekty techniczne, na które najbardziej zwracamy i będziemy zwracać uwagę w przyszłym roku, to szybkość działania witryn w kontekście różnych czasów ładowania. Na potrzeby tego artykułu nazwijmy je PLT (Page Load Time).

Celem specjalistów SEO i webmasterów jest szybsze ładowanie stron i zasobów nie tylko dla użytkowników, ale także dla Google Bot’a. Jeśli strona ładuje się szybciej (czyli dostarczamy lepszą drogę), bot spędza mniej czasu na indeksowaniu, więc webmasterzy mogą zostać za to nagrodzeni.

Na PLT składają się:

Time to first byte (TTFB)  czas odpowiedzi serwera od wysłania żądania do czasu przesłania pierwszego bajta informacji. To nam pokazuje, jak z perspektywy serwera (połączenia z bazą danych, przetwarzania informacji oraz systemu cache’owania danych jak i wydajność serwerów DNS) funkcjonuje dana strona. Jak sprawdzić TTFB? Najłatwiej wykorzystać jedno z takich narzędzi jak:

  • Narzędzia dla Developerów w przeglądarce Chrome
  • WebPageTest
  • Byte Check

Jak interpretować wynik?

Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Max Cyrek „Do not accept ‘just’ high quality. Anyone can do that. If the sky is the limit, find a higher sky”. Razem z całym zespołem Cyrek Digital pomaga firmom w cyfrowej transformacji. Specjalizuje się w technicznym SEO. Na działania marketingowe patrzy zawsze przez pryzmat biznesowy. Jest posiadaczem certyfikatu DIMAQ Professional.