Rozwój digital marketingu w ostatnich dziesięciu latach przebiegał niezwykle dynamicznie. Wzrost liczby kanałów social, lepsze targetowanie, różnorodność wskaźników efektywności, to tylko niektóre elementy współczesnego marketingu. W dobie koronowirusa szeroki zakres umiejętności marketingowych okazał się kluczowy zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw. Dlatego Akademia DIMAQ wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku i powiększa ofertę o kolejne szkolenia.

Ekspansja COVID – 19 i jego skutki

Według badania IAB Polska „Nastroje branżowe w czasie pandemii” aż 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii koronawirusa i istnieje duże ryzyko, że nie utrzyma się na rynku do grudnia.

Nieznaczny przyrost wydatków, respondenci przewidują w takich kanałach jak: programmatic, mobile, SEM oraz reklama w mediach społecznościowych. Spadki z kolei będą odczuwalne w przypadku influencerów oraz na lokowanie produktu – szacuje się, że ponad 10%.

Digital marketing w momencie kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19 okazał się niezastąpioną pomocą w utrzymaniu kontaktu z odbiorcą i rozwoju nowych systemów sprzedaży. Tym samym nabrał zupełnie innego wymiaru, a to za sprawą zjawisk będących następstwem izolacji społecznej, pracy zdalnej czy czasowego zrezygnowania z miejsc bezpośredniej sprzedaży.

Cyfrowa transformacja firm przejawiająca się przeniesieniem sprzedaży do sieci dokonała również zmiany w innych obszarach m.in.: dystrybucji, promocji, obsługi klienta a także relacji biznesowych.

Dostosowanie się do nieoczekiwanych warunków

W momencie zderzenia z nową rzeczywistością ważne jest, żeby zadbać o zasoby kompetencji marketingowych, zwłaszcza w małych  i średnich przedsiębiorstwach. Tym bardziej, że “Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki – Dynamiczna Polska 2020” wskazuje, że istotne jest rozwijanie innowacji marketingowych, rozumianych jako wdrożenie nowej metody marketingowej dotyczącej zmian w projekcie/konstrukcji produktu lub opakowaniu, dystrybucji, promocji lub strategii cenowej.

Rozwój nowych kompetencji

Redukcja zatrudnienia oraz zmniejszony czas pracy, sprawiły również, że wiele osób dokształca się, szuka nowych ścieżek rozwoju, by dostosować swoje kompetencje do aktualnych oczekiwań sektora.

Analiza obecnej sytuacji i potrzeb rynku sprawiły, że Akademia DIMAQ wychodząc naprzeciw oczekiwaniom poszerzyła ofertę o nowe szkolenia: cyberbezpieczeństwo, rozszerzona wersja e-commerce oraz wskaźniki efektywności.

Wskaźniki efektywności

Mierzalność efektów pracy i optymalizacja procesów to istotna kompetencja zawodowa każdego marketera. Szkolenie pomoże uporządkować znajomość kluczowych wskaźników pomiaru efektywności komunikacji online z perspektywy określonych celów.

Skuteczna optymalizacja działań przełoży się na efektywność działań marketingowych online, na przykład budowania świadomości marki, wizerunku i zaangażowania.

Cyberbezpieczeństwo

W czasach izolacji dobra organizacja pracy to klucz do sprawnego funkcjonowania firmy w czasie koronawirusa. Dlatego w przypadku pracy zdalnej tak ważne jest zadbanie o procesy informatyczne i ochrona sieci informatycznych, urządzeń i programów.

O skutecznym cyberbezpieczeństwie powinniśmy myśleć, jak o ochronie swojego domu czy miejsca pracy wykazywać dużą czujność i zapewnić odpowiednie zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem.

E-commerce – wzrost sprzedaży online

Sprzedaż online pozwoliła wielu firmom odnaleźć się w nowych warunkach. Najbardziej spopularyzowaną formę e-handlu stanowią sklepy internetowe, które pozwalają obniżyć koszta prowadzenia działalności gospodarczej.

Oznacza to, że trzeba nauczyć się planować e-handel, począwszy od badania rynku aż do wdrożenia i optymalizacji witryny sklepowej.Warto wiedzieć, jakie narzędzia marketingowe wspierają konwersje na sprzedaż, i jak zaplanować działania reklamowe dla swojego sklepu.

To zagadnienia, które warto zgłębić już dziś. Lista szkoleń Akademii DIMAQ jest sukcesywnie aktualizowana. Zachęcamy do zapoznawania sie z nią na bieżąco.