W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu, jaki mają przepis na sukces w digital marketingu?
Michał Ratajczak jest odpowiedzialny za sprzedaż i relacje z klientami w firmie Gridaly. Zarządza procesem sprzedażowym produktu dla nowych klientów oraz dba o jakość obsługi tych, którzy już korzystają z naszego narzędzia. Jest to kompleksowy software do zarządzania eventami, który pomaga usprawnić wydarzenia oraz zwiększyć zaangażowanie uczestników. Michał koncentruje się na tworzeniu przyjaznej cyfrowo kultury organizacyjnej, która wspiera pracę zdalną. Jest też pomysłodawcą GridalyLab, projektu edukacyjnego mającego na celu podnoszenie świadomości na temat transformacji cyfrowej i pomagania ludziom odnaleźć się w świecie pracy zdalnej.
DIMAQ VOICE: Jesteś CEO w startupie, a nie stricte marketerem. Co skłoniło Cię do tego, żeby zdobyć certyfikację marketingową?
Michał Ratajczak: Bycie CEO startupu technologicznego oznacza, że musisz dobrze rozumieć działania w każdym sektorze firmy – a już szczególnie w marketingu. Znajomość standardów branżowych i rozumienie działania reklamy w sieci pozwala Ci jeszcze lepiej i sprawniej zarządzać firmą. Myślę, że każdy CEO startupu powinien zdobyć się na zdanie certyfikacji DIMAQ. Ba, rzucam wyzwanie, wszystkim właścicielom firm!
DV: Pracujesz już jakiś czas w branży digital marketingu. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?
MR: Motywatorów do podjęcia decyzji było wiele. Wiedziałem, że chcę być na bieżąco z nowinkami digital marketingu, a najlepszym sposobem na to jest być blisko najlepszych specjalistów. Chciałem też należeć do społeczności, która zachęca do wymiany wiedzy, do pozyskiwania jej, ale też do dzielenia się swoimi doświadczeniami. No i oczywiście byłem świadomy, że certyfikacja DIMAQ jest bardzo uznawana w branży i otwiera wiele drzwi przed każdym, kto ją posiada.
DV: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
MR: Widząc ilość gratulacji jakie dostałem od kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić, że jest szanowany i poważany. Wiedza, którą należy posiąść do zdania egzaminu jest bardzo szeroka, dlatego też wartość certyfikatu jest bardzo duża – sam zacząłem zwracać na to większą uwagę podczas rekrutacji specjalistów do Gridaly.
DV: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?
MR: Owszem i to nawet bardzo. Udział w Akademii DIMAQ pozwolił mi poukładać sobie i usystematyzować całą wiedzę, z którą stykałem się w różnych momentach mojej kariery zawodowej. Jestem przekonany, że samodzielne poszukiwanie i zgromadzenie tej wiedzy byłoby o wiele bardziej czasochłonne i trudne.
DV: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
MR: Polecam wyzbyć się strachu, Owszem, wiedzy jest dużo, ale jeśli ktoś pracuje w branży, to z większością zagadnień spotyka się na co dzień. Zebranie i poukładanie tej wiedzy jest tak naprawdę zwieńczeniem i potwierdzeniem tego, czym zajmujemy się podczas codziennej pracy.
Michał Ratajczak
Co-Founder / COO Gridaly