18 marca br. w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy odbył się  już piąty DIMAQ Voice.  Spotkania te, już na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń marketingowych. Wygłoszone prelekcje dotyczyły zagadnień komunikacji, dobrego  i skutecznego contentu oraz tego, jak reklamować się w świecie gry Minecraft.


Wierzymy, że każdy ma coś do powiedzenia

Jako pierwszy na dimaqowej scenie przemawiał Paweł Zawadzki, Managing Director w firmie Większe Logo, który opowiedział o dobrych praktykach komunikacji marketingowej w oparciu o angażujące formaty, ciekawe treści lub niestandardowe rozwiązania. Jako pierwszy na dimaqowej scenie przemawiał Paweł Zawadzki, Managing Director w firmie Większe Logo, który opowiedział o dobrych praktykach komunikacji marketingowej w oparciu o angażujące formaty, ciekawe treści lub niestandardowe rozwiązania. Dobra komunikacja zdaniem Pawła to taka, która  angażuje, budzi emocje, wzrusza, prowokuje do myślenia, inspiruje do działania. Ale to nie wszystko. Aby komunikacja przebiegała sprawnie należy również dobrać odpowiednią platformę.


Prelegent wyróżnił m.in.:

Audio & Voice

Custom & Interactive

Live video & Streaming

Newsletter

W celu wizualizacji dwóch różnych podejść do komunikacji marketingowej zaprezentował przykład kampanii PEKAO SA zrealizowanej na święta bożonarodzeniowe oraz „zewnętrzną” kampanię marki APPLE.

Bądź odważny

Paweł Zawadzki zostawił uczestników z komunikatem „Bądź odważny”.  Zdaniem prelegenta tylko dzięki kreatywnemu, odważnemu podejściu jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzony cel. Inspirował słuchaczy do schodzenia z utartych ścieżek komunikacyjnych i powielania schematów wprost do nowatorskich rozwiązań.

Klient na szpan

Podczas drugiej prelekcji o dość przewrotnym tytule “Klient na szpan – czyli kilka słów o dobrym contencie” Sławomir Skowerski, Head of Copywriting w firmie GoldenSubmarine zaprezentował, jaka jest  idea contentu, po co właściwie jest i dlaczego jest tak ważny Prelegent przede wszystkim zwrócił uwagę na to, że podczas tworzenia strategii komunikacji, istotne jest tworzenie contentu pod grupę docelową, od insight’u aż po egzekucję, kolejno po napisanie treści pod kątem odbiorcy. Następnie zaprezentował najciekawsze case studies pod względem wizualnym, jak i samej komunikacji.



7 sposobów na to, by Twój content był zawsze kreatywny

Na koniec prezentacji Sławek zdradził również kilka  porad, jak tworzyć kreatywne rzeczy i wciąż przy tym dobrze się bawić:

Ty/Ja – bo kto jest najważniejszą osobą na świecie? Oczywiście, że Ty (dla nas, dla marki) i Ja (dla ciebie)!

Liczby – bo wszystko, co mówimy i zapamiętujemy, musi być wartościowe.

Odkryj – zamiast „sprawdź” czy „zobacz”. Bo każdy przecież chce być prawdziwym odkrywcą.

Udowodniony – bo przecież nikt z nas nie chce być świnką doświadczalną.

Bezpieczny – jak piszesz reklamę samochodu lub leków, nie zaczynaj bez tego słowa!

Nowy – albo innowacyjny. Nie słyszeliście o tym? To przecież takie wyjątkowe!

Seks – lub „miłość” w wersji dla romantyków. Bo one wszystko sprzedają!

W świecie gier

Ostatnia prelekcja dotyczyła promowania marek wśród młodej grupy docelowej.  A najlepiej robić to w naturalnym środowisko, czyli w tym przypadku w świecie Minecraft. Jakub Bakuła, Digital Development Manager,  w firmie Veovee, opowiedział o tym,  jak współpracować z infuencerami  i twórcami gamingowymi. Następnie podzielił się z uczestnikami spotkania praktycznymi  case studies oraz poradami w zakresie tego jak budować wizerunek wśród młodzieży. Zdaniem prelegenta, kluczem do dobrego marketingu jest jakość contentu oraz analiza pomysłu i kluczowych elementów/funkcjonalności projektu. Ważne jest również, że jeśli już decydujemy się na współpracę z influencerem, należy mu zaufać, ponieważ to twórcy znają swoich odbiorców, musi on być przede wszystkim autentyczny.

I Ty możesz wystąpić na scenie Dimaq Voice. Scena spotkań otwiera się na osoby, które chcą się podzielić swoją marketingową wiedzą. Nie musisz posiadać certyfikatu Dimaq, żeby zabrać głos na scenie DIMAQ Voice. Zapraszamy!

Napisz do nas:  e.opach@iab.org.pl

Kolejne spotkanie już 10 kwietnia. Rejestracja obowiązkowa!