Branża paliwowa wydaje ogromne pieniądze na reklamę, stosującą różne kanały komunikacji. Z roku na rok w działaniach marketingowych wzrasta znaczenie mediów społecznościowych, które stają się głównym kanałem komunikacji digitalowej.

Z jakich więc narzędzi powinny skorzystać firmy, by jak najlepiej wykorzystać potencjał mediów społecznościowych?

Media społecznościowe są narzędziem, którego celem jest stworzenie społeczności wokół marki. To one umożliwiają budowanie relacji z klientami, która następnie przekłada się na intencje zakupowe. Co zatem zrobić, aby to spowodować? Nie da się w prosty sposób odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od wielu czynników, m.in. specyfiki danej marki czy segmentacji jej klientów. Przecież zupełnie inne komunikaty marketingowe należy kierować do lokalnego taksówkarza, inne do kierowcy tira, udającego się w dalekie trasy, a jeszcze inne do kierującej samochodem osobowym matki trójki dzieci. W artykule skupię się więc na trzech uniwersalnych narzędziach, które większość marek w branży paliwowej może wykorzystać w swojej strategii. Będą to: research sieci w celu budowy odpowiednich treści, funkcja geolokalizacji oraz wykorzystanie bazy CRM klientów, dzięki narzędziu grupy niestandardowych odbiorców.

Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Paweł Dąbrowa jest ekspert ds. social media. Obecnie zarządza mediami społecznościowymi w Tchibo Polska, odpowiada za prowadzenie kampanii reklamowych SEM (SEO i PPC) oraz kampanii z influencerami. Prowadzi także zewnętrzne projekty konsultingowe z zakresu mediów społecznościowych.