O znaczeniu reklam na Instagramie nie trzeba nikogo przekonywać. Czas pandemii tylko pokazał, jak wielką rolę w firmach B2C odgrywa digital marketing, a w szczególności część performance skupiona na generowaniu sprzedaży w e-commerce. Rosnącą wagę platform reklamowych takich jak Facebook i Instagram potwierdzają również same dane finansowe Facebooka za II kwartał 2020. Przychód z reklam wyniósł 18.32 miliarda dolarów co oznacza wzrost o 10% przychodu w porównaniu do tego okresu rok temu.
Reklamodawców, w szczególności tych o mniejszych budżetach najbardziej interesuje dolna część lejka i generowanie sprzedaży (ROAS z kampanii). Facebook już dawno dostrzegł możliwość zgarnięcia większego kawałka w digital torcie i postawił w szczególności na rozwój reklam performance marketing na swoich platformach.
Wśród rozwiązań zaadresowanych do e-commerce warto zwrócić uwagę na nowy format reklamowy – Instagram Shopping Ads. Na czym polegają reklamy zakupowe na Instagramie, jak je wykorzystać przy tworzeniu kampanii i jak wygląda techniczny setup krok po kroku? Przyjrzyjmy się tym kwestiom w bardziej szczegółowy sposób.
Na czym polegają Instagram Shopping Ads?
Reklamy Instagram Shopping nie powstały bezpośrednio jako format reklamowy. Powstały one w wyniku „ewolucji” organicznego formatu Instagram Shopping Post, gdy wprowadzono możliwość tworzenia kampanii z użyciem tego formatu i z różnymi celami kampanii. Prowadzenie reklam zakupowych jest dostępne jedynie na części rynków i do takich należy m.in. Polska. Można używać tego typu reklam jedynie do promowania produktów fizycznych, a nie usług.
Sam format polega na tym, że na zdjęciu w poście są umieszczone tagi z produktami. Tag składa się z nazwy produktu i ceny, które zaciągają się z katalogu produktowego.

Użytkownicy wchodzą w interakcje z postem, odkrywając tagi i przechodząc do strony reklamodawcy, gdzie mogą dodać produkt do koszyka. Co ważne, Facebook daje możliwość retargetingu użytkowników, którzy weszli w tego typu interakcje.
Użycie Instagram Shopping Ads w kampaniach
Obecnie posty mogą być używane jako reklamy w kampaniach z takimi celami jak:
- rozpoznawalność marki;
- zasięg;
- aktywność;
- ruch;
- konwersje.
Dostępne umiejscowienia (placementy) dla tego formatu to Instagram Feed oraz Instagram Explore.
Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Katarzyna Tuzikiewicz – Od 2018 roku związana z Performance Marketingiem. Specjalizuje się w prowadzeniu kampanii paid social na Facebooku, Instagramie i YouTubie. Działania marketingowe w digitalu postrzega jako możliwość docierania do osób zainteresowanych produktem i budowaniu ścieżki konsumenta opartej na wartościowej komunikacji. Szczególną uwagę przywiązuje do stosowania praktyk user experience zarówno w reklamach jak i na stronach www. Obecnie pracuje w iProspect dla Philipsa w ramach projektu rozbudowy hybrydowego zespołu in-house’ego zakupu mediów digitalowych. Jest posiadaczką certyfikatu DIMAQ Professional.
