W tym kompleksowym tekście na temat e-mail marketingu można znaleźć odpowiedzi m.in. na pytania z obszarów charakterystyki poczty elektronicznej w ujęciu potencjału marketingowego i kluczowych metryk oraz celów w ocenie marketerów.
Część I – skrótowa analiza światowego rynku e-mail marketingu
Kto z nas nie dostaje codziennie przynajmniej kilkunastu maili z ofertami? Prawdopodobnie nie ma takiej osoby (a jeśli jest – jakże jej zazdroszczę!). Co łączy większość tych wiadomości? Niestety dwie cechy – irrelewantność i niesatysfakcjonujące wykonanie.
Czy jest to standard? Niestety tak, a mimo to szokujące mogą być dla część z Was przytoczone w tym artykule statystyki dotyczące współczynnika spamu w komunikacji e-mailowej – o tym później. Zagadnienie e-mail marketingu, gwoli dokładnego przedstawienia tematu, pozwoliłem sobie podzielić na dwie części:
a) analityczną
b) praktyczną
Dziś skupimy się na statystykach – omówimy wyniki kilku badań i przedstawimy dane dotyczące kluczowych wskaźników. Udanej lektury!
Spis treści:
- Spam i anulacje subskrypcji
- Charakterystyka poczty elektronicznej w ujęciu potencjału marketingowego
- Kluczowe metryki i cele w ocenie marketerów
Statystyki dotyczące poczty elektronicznej
Czy zastanawialiście się kiedyś, jaką liczbę elektronicznych listów generuje rokrocznie ludzkość? Jeśli tak, ale nie udało Wam się dotrzeć do dokładnych danych, z odpowiedzią przychodzi Statista.com (nota bene jedna z najlepszych w mojej opinii platform udostępniających dane statystyczne), która opublikowała dwa niezmiernie istotne z punktu widzenia poruszanej dziś problematyki raporty – pierwszy, dotyczący liczby użytkowników poczty elektronicznej na świecie i urządzeń wykorzystywanych do obsługi tej technologii, i drugi, przedstawiający dzienną sumę wysyłanych tą drogą wiadomości.
Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ.
Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych gorących tematach z branży marketingowej, to zapraszamy do przeglądania innych artykułów na portalu Nowy Marketing.
Grzegorz Słowiński
Ekspert w zakresie marketingu i sprzedaży, redaktor prowadzący największego w Polsce cyklu biuletynów poświęconych sprzedaży na platformach marketplace i autor ponad 40 artykułów na ten temat. Specjalista prowadzący branding Gonito – lidera rynku e-commerce cross-border. Absolwent Akademii DIMAQ Professional.