Kolejni europejscy eksperci komunikacji marketingowej odbierają certyfikaty DIMAQ w ramach wdrażania programu standaryzacji kompetencji digital marketingu opracowanego dwa lata temu przez IAB Polska. Grecy i Cypryjczycy otrzymali certyfikaty 3 lutego br., marketingowcy z Serbii, Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry podeszli do egzaminu 10 lutego br.

Stworzony przez IAB Polska i wprowadzony w 2015 roku program standaryzacji wiedzy i umiejętności specjalistów branży marketingu online przekonał już do siebie profesjonalistów marketingu w Słowenii, Grecji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze i na Cyprze. Pierwsze certyfikaty DIMAQ zostały odebrane jeszcze w ub. roku w Słowenii. Kilka dni temu zrobili to Grecy, 10 lutego – specjaliści marketingu internetowego w Serbii, Bośni i Hercegowinie oraz Czarnogórze.

Egzaminy poprzedziły miesiące żmudnej pracy związanej z wdrożeniem certyfikacji –  lokalizowaniem programu merytorycznego, tworzeniem procedur, przygotowaniem platformy egzaminacyjnej, szkoleniem trenerów.

 

Tworząc jednolity standard kompetencji marketingu cyfrowego myśleliśmy o wdrożeniu go tylko na polskim rynku. Docenianie certyfikacji DIMAQ w innych krajach napawa nas z pewnością dumą, ale co ważniejsze – może stać się istotną wartością dla firm międzynarodowych. Marketerzy i agencje, pracodawcy i profesjonaliści branży marketingu online w różnych krajach zyskują nową platformę porozumienia

– mówi Robert Wielgo, CMO, członek zarządu IAB Polska.

 

Program certyfikacji jest odpowiedzią na rosnącą konkurencyjność rynku usług digitalowych oraz oczekiwania marketerów i pracodawców. Pozwala profesjonalistom sektora potwierdzić kwalifikacje, usprawnia komunikację między marketerami i agencjami, dla firm jest efektywnym narzędziem weryfikacji wiedzy pracowników i istotnym elementem motywacji i rekrutacji. Umożliwia skuteczną ewaluację kwalifikacji, podnosi jakość usług i buduje zaufanie firm.

 

IAB Grecja wprowadza certyfikację DIMAQ, realizując misję związaną z inwestowaniem i promowaniem edukacji. Dzięki możliwości wykorzystania doświadczeń naszych kolegów z Polski biznes cyfrowy w Grecji ma już teraz swoją własną certyfikację, która może służyć wydawcom, agencjom, reklamodawcom, marketerom  całego ekosystemu reklamy online

– komentuje wprowadzenie programu Neophytos Economou, General Manager IAB Grecja.

 

Obecnie trwają przygotowania do wdrożenia programu na Słowacji i w Chorwacji, rozmowy w sprawie wprowadzenia go prowadzone są z oddziałami IAB także w innych krajach.