W cyklu DIMAQuestion przepytujemy osoby, który zdobyły certyfikat DIMAQ.  Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu, jaki mają przepis na sukces w digital marketingu?

O doświadczenia związane z certyfikacją pytamy Paulinę Sobolewską – posiadaczką DIMAQ Professional i ekspertkę digital marketingu w firmie IT.

DIMAQ: Pracujesz już od wielu lat w branży digital marketingu. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?

Paulina: Wiele słyszałam o DIMAQ już wcześniej, ale nigdy nic konkretnie. Zainteresowałam się egzaminem w momencie pracy po stronie klienta, gdyż chciałam ugruntować swoje spore już doświadczenie i „sprawdzić”, czego nauczyłam się przez te lata.

D: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?

P: Certyfikat wiąże się z pewnym prestiżem i jest doceniany przez pracodawców. W mojej ocenie jednak kluczowym powodem udziału w egzaminie DIMAQ Professional było sprawdzenie pozyskanej na przestrzeni lat wiedzy – tym bardziej, że żyjemy w czasach, gdy technologia rozwija się w zawrotnym tempie, a co za tym idzie również sytuacja na rynku reklamy digitalowej.

D: Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny do podejścia i zdania egzaminu DIMAQ?

P: Jak najbardziej oceniam Akademię DIMAQ pozytywnie. Nie tylko z tego względu na fakt, że można uzupełnić pewne „luki” w wiedzy, ale również dlatego, że w trakcie szkoleń możemy poznać specyfikę egzaminu (jego techniczną stronę) i tym samym zmniejszyć ryzyko zaskoczenia się czymś już w trakcie zdawania.

D: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?

P: Na pewno na ten aspekt techniczny egzaminu i jego formę – obecność pytań wielokrotnego wyboru, zadań obliczeniowych itd. To istotne, bo często można „wyłożyć się” tylko dlatego, że w pośpiechu nie doczytamy dokładnie pytania. Ja poświęciłam ostatnie dni na rozwiązywanie dostępnych po Akademii DIMAQ testów, co pozwoliło mi wpaść w rytm i z sukcesem podejść do egzaminu.

D: Czy zdobycie certyfikatu zmotywowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?

P: Certyfikat mocno mnie zmotywował do dalszego rozwoju, w związku z czym chciałabym poszerzać swoją ekspercką wiedzę, ale i zacząć robić z niej realny użytek i dzielić się nią z innymi.


Paulina Sobolewska – ekspert digital marketingu z 10-letnim stażem. Przez ten czas poznała obszar digitalu z wielu stron – od pracy w agencji z różnymi klientami oraz specjalizacji w określonych obszarach kampanii, przez pracę po stronie klienta, naukę nowych kanałów, aż po dotykanie samej strategii i planowania. Obecnie rozwija karierę w branży IT – zajmuje się strategią i planowaniem kampanii ze skupieniem na obszarze lead-generation w segmencie b2b.

Paulina pracuje również jako freelancer, co pozwala jej pozostać w stałym kontakcie z kampaniami b2c. Dotychczas zdobytą wiedzę wykorzystuje także w rozwoju własnego projektu (jest w pozytywny sposób uzależniona od podróżowania).

Dowiedz się więcej o certyfikacie DIMAQ Professional