W cyklu DIMAQuestion rozmawiamy z osobami, które zdobyły certyfikat DIMAQ. Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu, jaki mają przepis na sukces w digital marketingu?
Adrian Szczęsny – Performance & Mobile Product Specialist w zespole KINESSO, w którym odpowiada za koordynowanie działań direct, testowanie niestandardowych działań w obszarze digitalu oraz wsparcie zespołów client service w ich codziennej pracy.
DIMAQ: Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kompetencje e-marketingowe?
Adrian Szczęsny: Moja motywacja do udziału w egzaminie DIMAQ wynikała z chęci dalszego rozwoju i poszerzenia wiedzy z obszaru e-marketingu. Na co dzień zajmowałem się planowaniem kampanii opierającymi się głównie na budowaniu świadomości i zasięgu. Natomiast przygotowania do egzaminu pozwoliły mi poszerzyć wiedzę o zagadnienia z obszarów, z którymi na co dzień nie miałem wiele wspólnego, między innymi SEM czy e-commerce.
DIMAQ: Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?
Adrian Szczęsny: Według mnie to certyfikat, który warto zdobyć, nawet dla samego siebie, w celu zweryfikowania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie marketingu internetowego. Egzamin DIMAQ jest jak matura dla marketingowca. Poświadcza, że posiadacz certyfikatu zna najważniejsze zagadnienia, terminy i procesy związane z reklamą internetową.
DIMAQ: Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?
Adrian Szczęsny: Egzamin DIMAQ obejmuje wiele zagadnień dotyczących e-marketingu, takich jak programmatic, e-commerce, SEM czy też pytania zakresu prawa. Nie da się być ekspertem w każdym z tych obszarów, dlatego też warto poprosić o wsparcie osoby, z którymi pracujemy. Spotkać się na kawę i poprosić o wyjaśnienie tematów, w których nie czujemy się pewnie, bo nie mamy w nich doświadczenia lub wiemy że zaszły w tych obszarach pewne zmiany, z którymi nie jesteśmy na bieżąco. Nie bójcie się pytać, wasi koledzy i koleżanki z pracy też kiedyś byli lub będą na waszym miejscu.
DIMAQ: Czy zdobycie certyfikatu zainspirowało Cię do podjęcia decyzji kierunku rozwoju kariery?
Adrian Szczęsny: Egzamin uświadomił mi, z jak wielu obszarów i procesów składa się e-marketing, a jednocześnie zmotywował mnie i zainspirował do dalszego rozwoju i poszerzania wiedzy, a w efekcie – do zmiany zawodowej. Zmieniłem swoją rolę z Media Plannera na Performance & Mobile Product Specialist.