W VIII edycji konkursu DIMAQ UNI na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego zostały nagrodzone trzy prace. Przedstawiamy streszczenie wyróżnionej pracy podyplomowej autorstwa Natalii Zdun ze Szkoły Głównej Handlowej.

On robi to dobrze, czyli influencer marketing na YouTube w interpretacji Krzysztofa Gonciarza

Spada zaufanie konsumentów do tradycyjnych form reklamy. Przedsiębiorstwa coraz intensywniej stawiają na tzw. word-of-mouth (WOM), czyli nieformalną komunikację pomiędzy konsumentami na temat ich doświadczeń związanych z produktami czy usługami. W Internecie mamy do czynienia z tzw. eWOM, którego realizacja może odbywać się z wykorzystaniem zróżnicowanych mediów społecznościowych, w tym m.in. blogo- i vlogosfery. Na tym mechanizmie bazuje także w swojej istocie influencer marketing. YouTube stanowi najskuteczniejszą platformę do takiej komunikacji, a twórczość Krzysztofa Gonciarza to przykład tego, jak robić to dobrze.

YouTube przyszłością skutecznych działań influencer-marketingowych

Według Sanjay’a Nazerali – piastującego obecnie stanowisko Chief Strategy & Dev Ofcr w Dentsu Aegis Network Ltd, a do grudnia 2018 roku CSO w Carat Media Srvs Asia Pacific (pierwsza na świecie agencja medialna, obecnie jedna z najbardziej dynamicznych i innowacyjnych), YouTube influencerzy mają ogromny wpływ na kształtowanie nowego porządku i zasad postępowania w globalnym podejściu do marketingu. Z analiz setek wideo (zarówno tworzonych przez marki, jak i samych influencerów) przeprowadzonych we współpracy z YouTube i międzynarodową firmą badawczą Nielsen Media Research, wypływa jeden główny wniosek – influencer marketing na YouTube niesie ze sobą ogromny potencjał, przerastający znacznie wpływ jaki niosą ze sobą tzw. klasyczni celebryci (współpraca z twórcami YouTube jest czterokrotnie bardziej efektywna w zwiększaniu świadomości marki niż analogiczne działania prowadzone we współpracy z „tradycyjnymi” celebrytami). Wpływ ten wynika z autentyczności przekazu i zaangażowanej, aktywnej społeczności, której członkowie wzajemnie na siebie oddziałują, dzięki czemu łączy ich szczególna więź.

Czytaj pełne streszczenie na NowyMarketing.pl:

Konkurs DIMAQ UNI organizowany jest przez IAB Polska i Szkołę Główną Handlową w Warszawie i adresowany do studentów oraz absolwentów uczelni wyższych, którzy obronili swoje prace magisterskie, licencjackie oraz inżynierskie z zakresu marketingu internetowego. W tegorocznej edycji nadesłane prace oceniane były przez jury, w którego skład wchodzili posiadacze certyfikatu DIMAQ, certyfikowani trenerzy DIMAQ, przewodniczący Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, przedstawiciel SGH.