Czy osoby na wyższych stanowiskach menedżerskich potrzebują specjalistycznej wiedzy, aby zarządzać zespołem? Z pewnością praktyczna wiedza ułatwia i usprawnia codzienną pracę i komunikację w dziale, a zdobycie certyfikatu DIMAQ Professional przynosi korzyści nie tylko jego posiadaczowi. Dzięki niemu możesz zapewnić najwyższą jakość obsługi swoich klientów, a także inspirować do ciągłego rozwoju swoich pracowników. Tak zrobił Dominik Zuber – menedżer działu sprzedaży i rozwoju w agencji EACTIVE, który opowiada o swojej przygodzie z DIMAQ w kolejnym DIMAQuestion.

Jak długo posiadasz certyfikat DIMAQ Professional i skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu?

Certyfikat DIMAQ Professional posiadam od września 2020r. Do egzaminu przygotowywałem się poprzez uczestnictwo w Akademii DIMAQ, prowadzonej przez praktyka i świetnego specjalistę – p. Jacka Szostaka. Oprócz kursu, ważne w procesie przygotowania do egzaminu, było dla mnie uzupełnianie wiedzy o bieżące dane z raportów, czytanie portali branżowych i szczegółowe poznawanie narzędzi marketingowych. 

Co dla Ciebie, jako osoby zarządzającej zespołem sprzedaży było najważniejszą korzyścią ze zdobycia certyfikatu?

Największą korzyścią jest dla mnie zdobyta dodatkowa specjalistyczna wiedza przekazana przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem. Dzięki lepszemu zrozumieniu procesów, w ramach zespołu sprzedaży EACTIVE #wiemyjak, którego mam przyjemność być częścią,  możemy zapewniać klientom profesjonalne doradztwo marketingowe już od etapu przesłania do naszej agencji briefu marketingowego. Holistyczna wiedza uzupełniona podczas kursu pozwala tworzyć skuteczne strategie dla najbardziej wymagających marek. Nasi potencjalni partnerzy otrzymali natomiast gwarancję spełniania międzynarodowych standardów kwalifikacji z zakresu digital marketingu.

W ramach kursu przygotowującego miałem okazję poznać świetnej klasy specjalistów reprezentujących różne branże – dało mi to możliwość bezpośrednich rozmów, nawiązania wartościowych kontaktów i wymiany cennych doświadczeń.

Jaką rolę odegrał DIMAQ w podnoszeniu kwalifikacji Twojego zespołu?

Mam niebywałe szczęście pracować z mega ambitnymi osobami, które ciągle się rozwijają. DIMAQ to szansa na poszerzanie horyzontów. Potrzeba było tylko 6 miesięcy od uzyskania przeze mnie kwalifikacji DIMAQ do tego, aby członek mojego zespołu – Marcin Pytlik dołączył do grona osób, które mogą pochwalić się zdjęciem w charakterystycznej DIMAQ’owej ramce.

Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy?

Moim zdaniem posiadanie certyfikatu może niebywale ułatwić karierę. Sam po zdobyciu certyfikatu zostałem zaproszony do udziału w kilku procesach rekrutacyjnych. Moim zdaniem zapotrzebowanie na specjalistów z branży digital marketingu będzie z każdym rokiem rosło. DIMAQ to znakomity sposób na wyróżnienie się na rynku pracy i alternatywa dla uzyskiwania potwierdzeń kwalifikacji z każdej z gałęzi digital marketingu osobno.

W jakim kierunku planujesz dalej rozwijać swoją karierę?

Swoją karierą wiąże z tym co uwielbiam  robić najbardziej, a jest to wspieranie zespołów sprzedażowych w dążeniu do doskonałości. Firma w której pracuję daje mi przestrzeń do realizacji moich ambicji i wspiera mnie w rozwoju. Kiedy w 2016 r. zaczynałem swoją przygodę w branży marketingowej niewiele na temat marketingu wiedziałem. EACTIVE ułatwiło mi rozwój w tym zakresie i dostałem możliwość współpracy ze świetnymi specjalistami. Poszerzanie kompetencji i poszerzanie wiedzy daje mi możliwość pracy nad coraz ciekawszymi projektami.


Dominik Zuber – menedżer działu sprzedaży i rozwoju w EACTIVE #wiemyjak. Od ponad 10 lat zarządza zespołami sprzedaży. Z branżą marketingu związany jest od 5 lat. Wysoko zawiesza poprzeczkę wymagań sobie, jak i osobom, z którymi bezpośrednio współpracuje. Uwielbia się uczyć i uwielbia pracować. Prywatnie tata 7 letniej Izy, miłośnik dobrego wina i amatorskiej gry w szachy.