Przed nowoczesnym marketingiem stoją coraz większe wyzwania. Rzeczywistość cyfrowa dynamicznie się zmienia, a wraz z nią pojawiają się nowe możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji. AI będzie odgrywać coraz większą rolę w prowadzeniu działań marketingowych, w tym tworzeniu reklam. Technologia umożliwia precyzyjną analizę danych, badanie zachowań użytkowników bez naruszania ich prywatności i dotarcie z komunikatem do grup docelowych. To znacznie wpływa na efektywność kampanii. Jak wykorzystać potencjał AI w sektorze finansowym? Sprawdź! (…)

AI i jej możliwości kuszą marketingowym potencjałem przedstawicieli agencji reklamowych, domów mediowych i samych reklamodawców. Narzędzia oparte na uczeniu maszynowym tworzą nowe możliwości, w tym takie jak np. automatyzacja działań czy też jeszcze lepsza i skuteczniejsza personalizacja. 

Aby w pełni wykorzystać potencjał AI marketingu w branży reklamowej, należy zrozumieć, jak działają algorytmy reklamowe i w jaki sposób mogą być wspierane uczeniem maszynowym oraz sztuczną inteligencją.

I tak, algorytmy reklamowe w pierwszym etapie zbierają dane analityczne dotyczące m.in. preferencji konsumenta, jego aktywności w sieci, jak również demografię. To umożliwia segmentację grup docelowych, uwzględniając m.in. ich wiek, zainteresowania czy też lokalizację (a tym samym – geotargetowanie). (…)

Nic więc dziwnego, że sztuczna inteligencja jest coraz częściej wykorzystywana w prowadzeniu kampanii reklamowych, w tym tworzeniu reklam. AI można z powodzeniem określić jako nowy kierunek w branży reklamowej, pomijając aspekt zagrożeń, które wielu w niej upatruje. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sposób przemyślany i zmierzający do optymalizacji działań może przynieść kampanii wiele korzyści. Nowoczesny marketing bazujący na potencjale sztucznej inteligencji to przede wszystkim strategia umożliwiająca znaczną redukcję kosztów przy jednoczesnym przyspieszeniu prac zmierzających do oszczędności czasu i zasobów.  (…)



Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ.