Jak odbiorcy reagują na reklamy wygenerowane przez sztuczną inteligencję? Sprawdź lekcje, które można wysnuć z afery po publikacji reklamy Guess w magazynie Vogue, oraz wnioski z publikacji naukowych.

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu obrazy wygenerowane przez AI były śmieszną ciekawostką. Wizerunki dziewczyn z 12 palcami czy Will Smith jedzący spaghetti trafiały raczej do kategorii memów niż kampanii reklamowych.
Jednak wraz z błyskawicznie szybkim rozwojem AI narzędza takie jak Midjourney, DALL·E, SORA czy Stable Diffusion zagościły w arsenale narzędzi używanych przez marketerów i wykorzystawne są od tworzenia ilustracji do wpisów blogowych po reklamy w międzynarodowych magazynach.
Dlaczego marketerzy chętnie korzystają z obrazów wygenerowanych przez AI w reklamach?
Każdy, kto chociaż liznął pracy w dziale marketingu, ten wie, że opanowanie umiejętności skutecznego i elastycznego zarządzania budżetem to absolutna podstawa funkcjonowania. Trudno się dziwić. Zarządzający firmami zazwyczaj pytają, dlaczego kampania jest tak droga i jak możemy zoptymalizować koszty.
Wygenerowanie wizerunku kobiety w bikini na egzotycznej plaży jest nieporównywalnie tańsze od zorganizowania sesji, znalezienia lokacji, wykupienia biletów, zapłacenia modelce oraz ekipie fotograficznej.
Drugim, niezaprzeczalnym benefitem z korzystania ze zdjęć wygenerowanych przez AI jest czas. Zdobycie zdjęć w wyżej wymienionym wypadku to kwestia miesięcy – od stworzenia koncepcji po otrzymanie gotowego zdjęcia. Grafiki wygenerowane przez AI możesz mieć na dysku komputera w kilka minut po wpisaniu promptu.
Ale to nie koniec zalet obrazów wygenerowanych przez AI…
Artykuł został napisany przez ekspertkę – posiadaczkę certyfikatu DIMAQ Professional.
Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych gorących tematach z branży marketingowej, to zapraszamy do przeglądania innych artykułów na portalu Nowy Marketing.
O autorze:

Maria Kostacińska
Senior Marketing Manager w Trecom
Pasjonatka marketingu z doświadczeniem w prowadzeniu kampanii B2C i B2B dla szerokiego spektrum branż. Zwolenniczka idei ciągłego rozwoju i nauki przez całe życie. Po godzinach regeneruje siły, biegając, jeżdżąc na rowerze lub trenując na siłowni. Posiada certyfikat DIMAQ Professional.
