Marysia Witosławska

Związana z marketingiem od 5 lat, na początku jako graphic designer. W 2018-2021 r. pracowała na łódzkim lotnisku, gdzie stworzyła kampanię produktową Lufthansy dla połączenia LCJ-MUC dostrzeżoną przez Marketing Przy Kawie. W 2022 r. pracowała w firmie questus — akredytowanego centrum The Chartered Institute of Marketing, jej głównym obszarem działań były projekty badawcze CIMO. Obecnie pracuje w Fundacji JiM i zajmuje się lead generation, performence i Google Ads. Działa również jako self-advocate osób w spektrum autyzmu. W 2024 roku uzyskała certyfikat Dimaq Professional.

8,9 bln dolarów — na taką wartość w 2023 roku grupa Kantar BrandZ wyceniła wartość stu najcenniejszych marek świata. Wartość marki Apple w 2023 roku wyceniono na 880,5 mln, a Google na 577,7 mln dolarów. To właśnie dzięki kapitałowi marki konsumenci, z finansowego punktu widzenia są skłonni zapłacić więcej za ten sam produkt. Marka jest zatem najcenniejszym zasobem, jaki posiada przedsiębiorstwo. Jak ją chronić?

Spróbuj wyobrazić sobie sytuację, w której reklama Twojego produktu dla dzieci wyświetla się w towarzystwie reklam… broni palnej czy pornografii. Czy to wygląda jak pożądane środowisko do promowania twojej marki…? Z tego artykułu dowiesz się, jak planować działania w internecie w taki sposób, by jednocześnie dbać o bezpieczeństwo marki.

Checklista działań

Jakie działania pomogą ochronić markę w świecie digitalu? Chcę podzielić się z Tobą moją checklistą.

  • Monitorowanie kampanii reklamowych. Do weryfikacji miejsc publikacji reklam można skorzystać z filtrowania słów kluczowych — w ten sposób unikniesz wyświetlania reklam w otoczeniu, które jest szkodliwe lub co najmniej ryzykowne z perspektywy marki.
  • Odpowiednie targetowanie. Wykorzystaj wiedzę o grupie docelowej. Pomocne mogą być dane demograficzne, behawioralne, psychograficzne czy kontekstowe. Możesz posiłkować się też informacjami z raportów Google Analytics, Google Ads czy Facebook Insights.
  • Kontrolowanie zagrożeń. Możesz słuchać i śledzić jakie informacje pojawiają się w internecie na temat marki. Narzędziem, którym sama najchętniej się posługuję, jest Brand24.
  • Czarne i białe listy. Możesz stworzyć listy, na których umieścisz zakazane, a nawet szkodliwe z perspektywy marki witryny. W takich zestawieniach mogą znaleźć się również np. niechciane numery czy adresy mailowe, ale też i inne wytyczne. Tzw. czarna lista może obejmować nie tylko strony internetowe, ale też marki, w których towarzystwie nie chcesz wyświetlać swoich treści. Tzw. białe listy, analogicznie do czarnych list, powinny zawierać polecane witryny.


Artykuł został napisany przez ekspertkę – posiadaczkę certyfikatu DIMAQ.
Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o innych gorących tematach z branży marketingowej, to zapraszamy do przeglądania innych artykułów na portalu Nowy Marketing.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone © 2013 IAB Polska