
Dzień Dziadków. Dzień, kiedy wnuki składają życzenia swoim dziadkom, a w przedszkolach, organizowane są pokazy artystyczne dzieci i wręczenie laurek. Stereotyp babci i dziadka NA SZCZĘŚCIE zmienia się na naszych oczach. Obraz dziadka jako staruszka o lasce i babci jako siwej pani zgarbionej nad robótką na drutach powoli odchodzi do lamusa. Dziadkowie zmieniają się, podobnie jak zmienia się całe społeczeństwo. Dziś dziadek może grać na konsoli z wnukiem, a babcia – jeździć na nartach lub konno. Co najmocniej wpływa na te zmiany i w jakim kierunku one będą dalej szły?
Podczas wrześniowego DIMAQ Voice prelekcję na temat podejścia marketingowego do Silver Generation miał Aleksander Serdiukow z GoldenSubmarine. To był jeden z bardziej gorących tematów i spokojnie mógł zająć dużo więcej czasu niż przewidziane 30 minut.
Ponieważ dzisiaj jest ten dzień, o którym powinny pamiętać wszystkie wnuki przypominamy najważniejsze pkt z tej prelekcji:
- Boomerzy są już seniorami, a Silver Generation w Polsce zdominowany jest przez kobiety.
- Im mniej młodych dziś, tym jeszcze mniej w przyszłości.
A to oznacza, że:
- Musimy spodziewać się podwyższenia wieku emerytalnego.
- Konieczna jest także potrzeba aktywizacji zawodowej starszych: Potrzeba przekonania do niej zarówno pracowników, jak i pracodawców.
- Pracodawcy muszą przygotować się do prowadzenia wielopokoleniowych zespołów.
A jest to jak najbardziej do osiągnięcia, ponieważ:
- Silverzy chcą poznawać i uczyć się nowych rzeczy!
A co wynika z tych faktów dla nas marketerów?
- Niemal połowa seniorów jest już w social media. Coraz więcej osób 60+ korzysta też z platform zakupowych online. To oznacza, że istnieje ogromny potencjał dla działań marketingowych w digitalu.
- Charakteryzują się wysoką lojalnością produktową.
Podobno!
- Jest to jedyna grupa, o której dziś wiemy, że w przyszłości będzie wydawać więcej na konsumpcję niż pozostała część społeczeństwa.
- Często cieszą się stabilnymi dochodami i dysponują wyższym budżetem, co sprawia, że są gotowi inwestować w produkty i usługi o wyższej jakości.
Pokaż im, że ich rozumiesz i doceń za to kim są i co osiągnęli. Tyle wystarczy, by i oni docenili Twoją markę w zamian. Srebrne Pokolenie to nie tylko ważny, ale również rosnący segment odbiorców działań marketingowych. Marki, które zrozumieją i uwzględnią specyficzne cechy tego pokolenia, mogą cieszyć się lojalnością, zaufaniem i stabilnością rynkową. Badania jednoznacznie wskazują na to, że ignorowanie Srebrnej Generacji to przegapiona szansa na rozwój i sukces na rynku. Wprowadzenie skierowanych na nich strategii marketingowych może okazać się kluczem do zdobycia nowego, lojalnego klienta.
Laurki niech zostaną, to zawsze miły gest pamięci. Ale zmiana podejścia do Silver Generation i sposób patrzenia na tę grupę, to absolutna konieczność abyśmy wszyscy na tym skorzystali w naszych obopólnych relacjach.
Źródło: Fundacja Kobiety e-biznesu RAPORT POKOLENIE SILVERS W E-COMMERCE, Kwiecień 2022 r.
Źródło: Raport GUS: Sytuacja osób starszych w Polsce w 2021 r.
Źródło: Instytut Emerytalny: Demografia – największe wyzwanie tej dekady; 2022 r.
