Branża E-commerce, od dłuższego czasu jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki w Polsce i na całym świecie – wskazują autorzy raportu przygotowanego przez HRK S.A., którego to patronem honorowym zostało IAB Polska.
Justyna Spytek, trenerka DIMAQ ma w tej publikacji swoją część o tytule „E-commerce manager poszukiwany”.

Multizadaniowy e-commerce manager
Zarządzanie internetowym ekosystemem spółki to nie lada wyzwanie. To umiejętność łączenia wielu kropek, tak aby przepływ między wszystkimi obszarami był sprawny i satysfakcjonujący dla odbiorcy końcowego. Od produktu, przez logistykę, sprzedaż, marketing, dystrybucję po obsługę klienta. Na tych poziomach codziennie oceniany jest e-commerce manager, multizadaniowiec, który samodzielnie lub z zespołem dba jednocześnie o najwyższe ratingi w ocenach użytkowników oraz ROAS raportowany do przełożonego. Potwierdzają to wyniki badania „E-commerce manager” przeprowadzonego w ostatnich miesiącach przez HRK, w którym 100 doświadczonych pracowników (ponad połowa badanych ze stażem powyżej 5 lat) branży e-commerce deklarowało odpowiedzialność w firmie za kilkanaście zadań takich jak: optymalizowanie procesów e-commerce, tworzenie efektywnej strategii marketingowej i sprzedażowej, zarządzanie kanałami generującymi sprzedaż jak SEM/SEO, content, social media, nadzór nad pracą agencji zewnętrznych i zespołem wewnętrznym itp. Jednocześnie wskazując jako najważniejszy KPI, po którym jest rozliczany dynamikę sprzedaży i osiąganą marżę.
Zachęcamy do pobrania raportu i zapoznania się z całym artykułem 👉 https://hrk.pl/hrk/files/report/rynek_pracy_e_commerce._preferencje_pracownikow_czek.-46.pdf
