W cyklu DIMAQuestion przepytujemy osoby, który zdobyły certyfikat DIMAQ na poziomie Professional.  Co zmotywowało ich do przystąpienia do egzaminu i jakie mają plany na rozwój kariery w digital marketingu?

Dzisiaj zapraszamy do lektury wywiadu ze świeżo upieczoną posiadaczką certyfikatu – Barbarą Wiśniewską, Content Specialist w Ringier Axel Springer Polska.

  1. Pracujesz już jakiś czas w branży marketingu online. Skąd decyzja o przystąpieniu do egzaminu potwierdzającego Twoje kwalifikacje e-marketingowe?

Jestem związana z marketingiem internetowym od kilku lat. Do tej pory głównie byłam nastawiona na zdobywanie doświadczenia i poznawanie różnych gałęzi digitalowego świata reklamy. Prawdę mówiąc, nie miałam konkretnego kierunku rozwoju i nie wiedziałam jaką ścieżkę podjąć. Moje dotychczasowe obowiązki obejmowały szeroko rozumiany marketing, dlatego też przystąpienie do egzaminu DIMAQ wydawało się kolejnym krokiem, który warto wykonać. Firma, w której obecnie pracuję, umożliwia przystąpienie do certyfikacji i wręcz bardzo wspiera tę decyzję.

  1. Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest postrzegany na rynku pracy? Czy często spotykasz się z DIMAQ w Twoim otoczeniu biznesowym?

W moim środowisku certyfikacja DIMAQ jest czymś w rodzaju „must have”. Większość specjalistów może pochwalić się takim potwierdzeniem swoich umiejętności. Dlatego uważam, że jeśli ktoś ma możliwość, albo zastanawia się nad przystąpieniem do egzaminu – warto pójść tą drogą.

  1. Czy z Twojej perspektywy udział w Akademii DIMAQ był przydatny w zdaniu egzaminu DIMAQ?

Zdecydowanie tak. Przede wszystkim udział w Akademii DIMAQ pozwolił mi poznać nowe zagadnienia ze świata marketingu internetowego, z którymi wcześniej nie miałam do czynienia. Podczas spotkań uczestnik dostaje sporą dawkę wiedzy, a także uporządkowanie dotychczasowych informacji, które zdobywa podczas wykonywania swojej codziennej pracy. Uczestnictwo w Akademii pozwala na kompleksowe rozeznanie się w digital marketingu, a także ułatwia zdanie egzaminu 😊

  1. Co zarekomendujesz osobom, które właśnie przygotowują się do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę?

Przede wszystkim na spokojnie przejrzeć wszystkie materiały, jakie się otrzymało. Podczas nauki do egzaminu skupiałam się głównie na tematach, które były dla mnie nowe, jak np. Programmatic. Ten segment wiązał się z poznaniem wielu nowych pojęć, których nie warto uczyć się na pamięć – zdecydowanie lepiej jest spróbować zrozumieć mechanizm, który stoi za tego typu reklamą. Nawet, jeśli jest to działanie tylko na sucho.

5. W jakim kierunku planujesz rozwijać swoją karierę po zdobyciu certyfikatu?

Obecnie pracuję w content marketingu i zdecydowanie jest to dziedzina, w której chciałabym się rozwijać. Zdobycie certyfikacji DIMAQ pozwoliło mi utwierdzić się w przekonaniu, że jest to obszar, który nieustannie się zmienia i można w nim odkrywać nowe elementy, nie przestając się uczyć.  


Barbara Wiśniewska – Content Specialist w firmie Ringier Axel Springer Polska. Na co dzień zajmuje się realizacją projektów content marketingowych z obszarów podróży, kultury, a także szeroko rozumianego lifestylu. Z marketingiem internetowym jest związana od czterech lat. Budowała swoje doświadczenie w branżach wydawniczej, employer brandingowej, a także IT.

Dowiedz się więcej o Akademii DIMAQ Professional >>>