Na początku 2020 r. nawet odważni analitycy nie przewidywali wybuchu ogólnoświatowej epidemii. Nikt nie spodziewał się, że dojdzie do tak dużego załamania gospodarki w większości krajów, zwłaszcza w branży turystycznej i ruchu lotniczym. Rok życia w pandemii odcisnął swoje piętno również na e-commerce. Jak zmieniła się w tym czasie sprzedaż w sieci? Jakie zmiany czekają ją w kolejnych miesiącach?

Pierwsze miesiące pandemii w e-commerce i reklamie internetowej

W 2019 r. według danych PMR rynek handlu internetowego był warty w Polsce około 61 mld złotych. W 2020 r. wzrost jego wartości był wyjątkowo szybki i wyniósł prawie 26% rok do roku. Na takie przyśpieszenie wpływ miała głównie pandemia COVID-19. Ograniczenie przemieszczania się, zamknięcie sklepów stacjonarnych i strach przed zakażeniem koronawirusem spowodowały, że Polacy przenieśli się z zakupami do Internetu. Epidemia przekonała do kupowania online nawet sceptyków. Tylko z obawy przed zachorowaniem na zakupy w sieci zdecydowało się aż 39% polskich konsumentów (źródło: dane Adyen).


Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Konrad Jałoszyński – certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych. Tworzy strategie komunikacji marketingowej dla marek i produktów. Buduje lejki marketingowo-sprzedażowe. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt z sukcesem wdrożonych projektów internetowych oraz przeprowadzonych kampanii marketingowych. Swoje wieloletnie doświadczenia zdobywał w pracy dla największych podmiotów, takich jak Toyota, Generali, Impel Group, a także wielu rozwijanych projektach biznesowych.