Dużo mówimy o tym, jak ważne jest ciągłe podnoszenie i potwierdzanie kwalifikacji digitalowych. Jednak w jaki sposób przygotować się do zdobycia certyfikatu? Na co zwrócić uwagę? Wreszcie, jak przebiega sam egzamin DIMAQ? O swoich doświadczeniach z procesem certyfikacji opowiada Aleksandra Malicka – Digital & Brand Manager marek Fiat & Abarth w kolejnym wywiadzie z cyklu DIMAQuestion.

Jak długo posiadasz certyfikat DIMAQ? Co zmotywowało Cię do jego zdobycia?

Certyfikat DIMAQ posiadam od lutego 2021 roku. DIMAQ to przede wszystkim potwierdzenie kompetencji i umiejętności zdobywanych przez lata pracy w marketingu i digitalu. Osobiście chciałam usystematyzować wiedzę i potwierdzić ją uznanym na rynku i liczącym się w branży marketingowej certyfikatem.

Jak wiele osób w Twoim otoczeniu biznesowym posiada certyfikat potwierdzający kwalifikacje digitalowe?

W moim otoczeniu znam kilka osób, które posiadają certyfikat. Są to zarówno współpracownicy z Działu Marketingu, jak i plannerzy z Domu Mediowego, z którym bardzo blisko współpracujemy przy planowaniu kampanii 360. Certyfikat staje się na pewno coraz bardziej popularny w branży.

Jak oceniasz sam przebieg egzaminu? Czy zasady i pytania były według Ciebie jasno sformułowane?

Pytania nie należały do najłatwiejszych, były dość podchwytliwe, było też kilka zadań do policzenia. To potwierdza, że zagadnienia należy rozumieć nie tylko teoretycznie, ale także praktycznie. Dla doświadczonych marketingowców nie będą stanowiły problemu.  Na pewno przed zakończeniem egzaminu należy jeszcze raz prześledzić zapisane odpowiedzi, bo być może okaże się, że w ostatniej chwili poprawimy jeszcze kilka odpowiedzi na pytania. Poza tym atmosfera przed i po egzaminie była bardzo sympatyczna 😉

Co zarekomendujesz osobom, które zamierzają przystąpić do egzaminu? Na co powinni zwrócić uwagę przygotowując się do niego?

Przede wszystkim bardzo uważnie należy czytać pytania na egzaminie. Należy również dokładnie nauczyć się definicji związanych z pojęciami marketingowymi i często nie pomijać szczegółów definicji. Myślę także, że trzeba przysiąść do lektury i trochę się pouczyć przed samym egzaminem.

Jak z Twojej perspektywy certyfikat jest spostrzegany na rynku pracy?

Certyfikat coraz częściej jest wymieniany w ogłoszeniach o pracę, co pokazuje jasny kierunek, że w branży liczy się także systematyzacja wiedzy i jasne potwierdzenie umiejętności digitalowo – marketingowych.


Aleksandra Malicka – Digital & Brand Manager marek Fiat & Abarth z grupy FCA Poland, obecnie Stellantis. Manager z ponad 10 letnim stażem w różnych obszarach marketingu. Pracowała m.in. w bankowości, telekomunikacji czy domu mediowym. Ekspert w Digital i Performance Marketing, E-Commerce, planowaniu i zakupie mediów w modelach efektywnościowych. W Stellantis zajmuje się kierowaniem działem marketingu marki Fiat & Abarth na rynku polskim i odpowiada za komunikację 360 (ATL, BTL, Digital).