Pracami drugiej kadencji Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, której celem jest kształtowanie standardów kompetencji e-marketingowych, pokieruje od początku marca br. Grzegorz Krzemień, Prezes GoldenSubmarine. W gronie 11 członków Rady znaleźli się przedstawiciele agencji, domów mediowych, reklamodawców i uczelni wyższych.

Głównym zadaniem powołanej 20 lutego na dwuletnią kadencję Rady będzie wyznaczanie i tworzenie standardów kompetencji e-marketingowych, które odgrywają coraz większą rolę w rozwoju usług digitalowych i procesie digitalizacji biznesu. Także systematyczny wzrost udziału reklamy online w całości tortu reklamowego sprawia, że zarówno marketerzy, jak i agencje reklamowe czy domy mediowe oczekują od pracowników systematycznego podnoszenia kwalifikacji, podążania za nowinkami oraz coraz lepszego rozumienia rynku.

 

Przed nami decyzje dotyczące rozwoju programu certyfikacji kompetencji e-marketingowych. W tym wzmocnienie wizerunku samego certyfikatu jako dokumentu atrakcyjnego zarówno dla specjalistów naszej branży, dla których jest on narzędziem weryfikacji kompetencji, jak i dla agencji, którym ułatwia konkurowanie w przetargach, a także dla pracodawców, którym upraszcza on proces rekrutacji

– mówi Grzegorz Krzemień, Przewodniczący Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, Prezes GoldenSubmarine.

 

Prace Rady – ciała nadzorującego i kontrolującego program certyfikacji DIMAQ – będą odbywały się w czterech grupach projektowych: aktualizacji sylabusa i pytań, recertyfikacji i korzyści z posiadania certyfikatu, komunikacji oraz kolejnych poziomów certyfikacji. Decyzje Rady, choć będą w pierwszej kolejności dotyczyły programu realizowanego na polskim rynku, będą też automatycznie wprowadzane w krajach, które przyjęły certyfikację DIMAQ (obecnie to: Słowenia, Grecja, Cypr, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra).

W skład Rady wchodzą przedstawiciele całego ekosystemu reklamowego – eksperci branży, szefowie agencji reklamowych, wykładowcy wyższych uczelni, trenerzy. Oprócz Grzegorza Krzemienia, który przejął obowiązki od Pawła Sali, Dyrektora Zarządzającego FreshMail, są to: Łukasz Bis – prodziekan i wykładowca na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Arkadiusz Łatko – Manager Kampanii Internetowych Credit Agricole Bank Polska, Artur Maciorowski – trener, konsultant, publicysta, właściciel eCode.pl, Zbigniew Nowicki – Managing Director Bluerank, Paweł Patkowski – Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, Anna Robotycka – twórca i właściciel agencji faceADDICTED/F11, Włodzimierz Schmidt – Prezes Zarządu IAB Polska, Jacek Szostak – praktyk komunikacji digital i trener w Publicis Media/StarcomMediavest Group, Robert Wielgo – CMO, członek Zarządu IAB Polska, Krzysztof Winnik – trener, wykładowca akademicki, konsultant w Winnik Consulting.

 

Dwa lata, tyle minęło od startu programu certyfikacji DIMAQ. Przez ten stosunkowo krótki czas wypracowaliśmy istotną rozpoznawalność w branży, co jest dla nas sygnałem, że tego typu inicjatywa była potrzebna. Jednocześnie widzimy, że program musi cały czas podlegać weryfikacji i rozwijać się, gdyż dotyczy wiedzy pracujących w tak dynamicznym środowisku jak marketing internetowy. Doświadczenie Grzegorza Krzemienia z pewnością będzie tu bardzo pomocne

– komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

 

Program certyfikacji  DIMAQ został opracowany przez ekspertów IAB Polska, a następnie wdrożony pod koniec 2015 roku w Polsce, a potem w kilku krajach europejskich (Słowenia, Cypr, Grecja, Serbia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra). Jego cechą wyróżniającą jest uwzględnienie zarówno tematów globalnych, jak i charakterystycznych tylko dla regionalnego sektora e-marketingu. Egzamin weryfikuje wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym i obejmuje zagadnienia z 12 obszarów. To m.in. strategia i planowanie, display advertising, social media i content marketing, mobile marketing, prawo w internecie, e-commerce, programmatic, analityka. Jest przeprowadzany zawsze w tych samych warunkach – odbywa się w siedzibie IAB za pośrednictwem platformy online. W przypadku niepowodzenia, do egzaminu można przystąpić ponownie po 3 miesiącach. Certyfikat otrzymało do tej pory już ponad 800 osób. Jest on zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.

 

Ważność certyfikatu jest ograniczona czasowo ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę marketingu cyfrowego. Po dwóch latach należy ponownie przystąpić do egzaminu bądź przedłużyć ważność certyfikatu poprzez uczestnictwo w programie recertyfikacji.