Z jakimi trendami konsumenckimi walczą i wciąż będą się mierzyć się polskie e-commerce’y w 2020 roku? Do jakich zjawisk będą musiały się przystosować i jak powinny sobie z nimi radzić?
W dalszej części artykułu poznasz wpływ trendów konsumenckich na sklepy online, związanych m.in. z ograniczaniem konsumpcji i efektem ROPO, a także dowiesz się, czym jest ekonomia subskrypcji, program Rating & Reviews i zjawisko re-commerce.
1. Ograniczanie konsumpcji i rosnąca świadomość klientów
Świadomość konsumentów na rynku online rośnie w zawrotnym tempie. Jak budować wiarygodność z perspektywy e-commerce’ów? Istotna jest transparentność promocji i szczerość w komunikacji marketingowej. Sporo marek podczas sezonu wyprzedaży, a w szczególności Black Weeku podkreślało wiarygodność swoich promocji. W ubiegłym, 2019 roku nowością była strona Fake Friday, gdzie istnieje możliwość sprawdzenia historii cen produktów i walki ze sztucznymi promocjami i podwyższaniem cen przed weekendem zniżek. Można też było zaobserwować działania Real Time Marketing, m.in. marki Estee Lauder, która na frazy „fake friday” w treści reklamy wyświetlała komunikat „U nas prawdziwy rabat -30%”.
Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.
Weronika Szczepanik – Project manager w agencji iProspect Polska, należącej do grupy Dentsu Aegis Network; odpowiada za współpracę z klientami, planowanie i koordynację wielokanałowe kampanii oraz doradztwo strategiczne i biznesowe z zakresu digital marketingu; po godzinach mentorka w programie dareIT, który wpiera obecność kobiet w nowych technologiach, posiadaczka certyfikatu DIMAQ.