Podczas grudniowej, 45 edycji DIMAQ Voice jednym z prelegentów był Michał Ratajczak, CEO & Co-Founder w Gridaly
, który przygotował prezentację nt. networkingu. Michał opowiadał nam o tym na co należy zwrócić uwagę aby wynieść korzyści z networkingu. Poznaliśmy podczas prezentacji 5 zasad, dzięki którym poszerzanie sieci kontaktów jest skuteczne, a nawiązane znajomości mają realną wartość.

Podczas spotkania zadawaliście Michałowi pytania, a poniżej prezentujemy jego odpowiedzi.

Czy piszecie aplikacje od zera czy już na określonym systemie?

Michał: Gridaly napisaliśmy od zera w oparciu o lata doświadczeń w branży eventowej od strony IT. Gridaly zawiera aplikacje mobilną, aplikację webową, generator stron, płatne i darmowe rejestracje, streamingi, komunikację mail/sms oraz system do obsługi biletowania i checkin.

Jak można ściągnąć taką aplikację? Czy jest płatna?

Naszym klientem są organizatorzy eventu lub agencje eventowe i to oni płacą za technologie, które wykorzystują. A jeśli zdecydują się na naszą apkę na swoim evencie, uczestnicy mogą ją pobrać za darmo z AppStore lub Google Play, lub skorzystać z wersji web-owej.

Jakie aplikacje do networkingu polecasz, oprócz swojej i dlaczego?

Wszystko zależy jaki mamy cel, ICP i gdzie networkujemy. Zdecydowanie pod kątem networkingu na eventach polecam Gridaly. Jeśli chodzi o budowanie networku online – Linkedin i dobra wiadomość wystarcza 🙂

Czym się wyróżnia od innych networkingowych?

Wszystko znajduje się w jednym miejscu (kalendarz, profil, agenda, powiadomienia), dobra wyszukiwarka po filtrach, zaproszenia, smart rekomendacje z wykorzystaniem AI, możliwość limitacji miejsc, dobór miejsc, zmiany terminu, konwersacje na czacie.

A w czym koniecznie taka aplikacja jest skuteczniejsza niż zwykły LinkedIn, który z zasady jest networkingowy?

Opieramy się w zamkniętym środowisku wydarzenia, czyli wiemy, że ktoś będzie na wydarzeniu i możemy się z nim umówić 1:1 (stacjonarnie lub online).

Czy można też użyć Gridaly do networkingu – ale w ramach szukania talentów? Czy ktoś tak praktykuje?

Tak, mamy klientów, którzy wykorzystują Gridaly do targów pracy, a nawet do organizacji dni otwartych uczelni.

Czy wiele osób odpowiada na Twoje zaproszenia? czy zwykle musisz wysłać wiele zaproszeń zanim ktoś odpowie i zgodzi się na spotkanie?

To zależy od wydarzenia, produktu który oferujesz, i funkcji osoby z którą chcesz się spotkać. Były wydarzenia, gdzie response rate wynosił powyżej 80%, a były eventy, gdzie akceptów było zaledwie kilka procent 🙂

Czy w Gridaly możliwe jest prowadzenie ankiet / quizów dla uczestników?

Tak, mamy moduł ankiet, quizów i Q&A oraz autorski system do grywalizacji na wydarzeniach 🙂

Czy z Twojego doświadczenia łatwiejszy jest networking podczas wydarzeń online, offline a może hybrydowych? Która z tych form Twoim zdaniem będzie z nami w 2024 roku?

Do wydarzeń offline uczestnicy podchodzą bardziej poważnie (czyli pojechałem i muszę się czymś zająć), stąd zakładałbym, że daje to większą skuteczność. Jednak to nie będzie równe, bo np. eventy rekrutacyjne online są dużo wygodniejsze dla kandydatów i rekrutrów.

Czy warto ponawiać zaproszenia?

Tak – dla mnie jest to statystyka. Ilość prób vs. skuteczność 🙂 Jeśli naprawdę Ci zależy, a ktoś po 3 wiadomości nie odpisuje, może dobrze znaleźć jakiegoś wspólnego znajomego, który Cię przedstawi (zrobi tzw. “intro”).

Jak najlepiej połączyć networking, gdy wydarzenie jest zarówno stacjonarnie jak i online?

To zależy. Są aplikacje eventowe (np. Gridaly)  które mają wbudowane narzędzie do videocalli. Polecam robić przerwy pomiędzy spotkaniami 🙂

Jakie dane analityczne mogę pozyskać z Gridaly?

Tak na prawdę jesteśmy w stanie wejść bardzo głęboko w dane i bardzo personalizować raporty.