Ponad 80 minut dziennie – tyle czasu w ciągu dnia statystyczny użytkownik TikToka w Polsce spędził na udostępnianiu treści, klikaniu serduszek pod publikacjami ulubionych twórców i scrollowaniu sekcji „Dla Ciebie”. Na TikToku reklama gładko miesza się z rozrywkową treścią, tworząc „gotowe danie” dla głodnych interakcji użytkowników. 

Z perspektywy marketerów oraz twórców dynamicznie rozwijająca się społeczność TikToka zasługuje na uwzględnienie w strategii marketing mix (np. jako kanał zasięgu inkrementalnego), chociażby z uwagi na czas i sposób, w jaki użytkownicy konsumują treści na tej platformie. Społeczność skupiona wokół konkretnej tematyki znacznie chętniej podejmuje interakcje, a dzięki wykorzystaniu formatu krótkich, dynamicznych filmów, trendujących ścieżek dźwiękowych czy interaktywnych rozwiązań (np. naklejki z kodem podarunkowym lub odliczaniem) możemy dotrzeć z naszym przekazem do zupełnie nowej grupy docelowej, subtelnie, lecz skutecznie przeprowadzając ją po kolejnych etapach ścieżki zakupu.  

Jak organicznie dotrzeć do zupełnie nowych (i zaangażowanych) odbiorów? Jednym z efektywniejszych sposobów jest wykorzystanie dobrych praktyk SEO w celu dotarcia z zasięgiem do nowej społeczności, na której najbardziej nam zależy – osób zaangażowanych w tematykę treści i potencjalnie zainteresowanych naszą marką.  

Algorytm TikToka jest jak wyrafinowany smakosz, który zgrabnie miksuje wszystkie elementy w jedną całość. Obserwuje, analizuje i waży czynniki, aby ustalić, które filmy zasługują na wyższe miejsce w sekcji „Dla Ciebie”. To, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z treściami, jakie filmy lubią, udostępniają i jakie konta śledzą, tworzy system rekomendacji treści na TikToku. 

Jak organicznie dotrzeć do zupełnie nowych (i zaangażowanych) odbiorów? Jednym z efektywniejszych sposobów jest wykorzystanie dobrych praktyk SEO w celu dotarcia z zasięgiem do nowej społeczności, na której najbardziej nam zależy – osób zaangażowanych w tematykę treści i potencjalnie zainteresowanych naszą marką. 

 

SEO na TikToku – Jaki cel ma optymalizacja treści na platformie? 

Optymalizacja treści na TikToku, podobnie jak w przypadku wyszukiwarek, ma na celu zwiększenie widoczności marki w wynikach organicznych poprzez jak najdokładniejsze dopasowanie treści do oczekiwań użytkownika. Dopasowanie to jest kluczowe, ponieważ im bardziej nasze treści odpowiadają oczekiwanym rezultatom wyszukiwania, tym większa szansa, że zostaną sklasyfikowane wyżej w wynikach organicznych. TikTok jako platforma obfitująca w różnorodne treści zbiera użytkowników o bardzo wielu, również niszowych  zainteresowaniach

Artykuł został napisany przez ekspertkę – posiadaczkę certyfikatu DIMAQ.
Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o SEO lub innych gorących tematach z branży marketingowej, to zapraszamy do przeglądania innych artykułów na portalu Nowy Marketing.

Judyta Kwiatkowska – Junior Marketing & Communication Specialist, WILLSON & BROWN  

Certyfikowana specjalistka DIMAQ Professional z doświadczeniem w projektach dla klientów B2B z branży beauty i FMCG. Tegoroczna absolwentka programu “Umiejętności Jutra” Google i SGH. Działalność zawodową łączy z miłością do literatury faktu, zwłaszcza reportażu, pisząc i publikując artykuły eksperckie, felietony i wywiady. Inspirują ją przede wszystkim ludzie, których spotyka na swojej drodze. To najczęściej ich historie stanowią tło pełne inspiracji dla dalszej twórczości.