Pojęcie „ścieżki konwersji” jest z nami od zarania marketingowych dziejów. Używamy go już niemal bezwiednie do określenia podróży klienta przed zawarciem transakcji.

22 lipca 2013 roku Avinash Kaushik, digital marketing evangelist w Google, opisał na swoim blogu własny framework tworzenia procesu marketingowego dla sprzedaży produktów i usług. Szybko jednak uznano, że to nie jedyne zastosowanie. Opracowany bowiem przez niego model See – Think – Do – Care pasował do znacznie większej liczby i rodzajów konwersji, niż tylko dokonanie zakupu. Przełomowe w nim było zarazem to, że nie traktował on samego momentu konwersji jako finału relacji między stronami. Poza uproszczeniem całego procesu „podgrzewania” klienta i sprowadzeniem do trzech odrębnych etapów, zwrócił on bowiem uwagę na jeszcze jedną, ogromnie ważną fazę tej interakcji – Care (opieka, zainteresowanie). Odwrócił tym samym całą perspektywę spoglądania na proces zakupowy, umieszczając w centrum procesu klienta zamiast produktu….

Artykuł został napisany przez eksperta – posiadacza certyfikatu DIMAQ. Pełny materiał jest dostępny jest łamach NowyMarketing.pl, patrona medialnego DIMAQ.

Maciej Szeffer od 12 lat związany z marketingiem i e-commercem. Współtworzył sklep internetowy FOTOJOKER, pracował dla firm tworzących platformy internetowe m.in. dla MediaMarkt, Saturn, MediaExpert. Jako manager marketingu pracował dla międzynarodowego koncernu Cewe Stiftung AG, a obecnie dla holenderskiego AccentCovebo Group. Ma doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowych teamów. Posiada certyfikaty DIMAQ Professional i Google Ads Professional. Prowadzi szkolenia menedżerskie z zakresu marketingu.