Podczas 38. edycji DIMAQ Voice wysłuchaliśmy prelekcji na temat Microsoft Advertising. Na naszym czacie padło wiele pytań, a Bartłomiej Majas, Senior Performance Marketing Specialist z Full Stack Expert, podjął się odpowiedzi na nie. Zapraszamy do lektury.

Czy dla biznesów B2B ekosystem Microsoft byłby dobrą opcją?

Tak, dla biznesu z racji na inny profil klienta oraz możliwości targetowania na LI jest to dobry kanał.

Czym spowodowany jest tak niski udział Binga?

Wydaje mi się, że jesteśmy silnie zakorzenieni w Google, a dodatkowo wcześniej Microsoft nie miał zbyt dobrej prasy, co ostatnio się znacząco zmienia.

Czy skoro potencjalny zasięg w porównaniu do Google jest znacząco mniejszy czy koszty kampanii są proporcjonalnie niższe dla podobnego efektu?

Średnio kampanie w Bingu są tańsze o ok. 20% (śr. CPC). Z naszych obserwacji wynika, że jednak są kategorie, w których CPC jest porównywalne oraz nawet wyższe, co nie przeszkadza osiągać podobne albo i lepsze ROASy, czy CR-y niż w Google.

Dlaczego akurat branża Automotive ma większe wskazania na Bing?

Domniemywam, że z powodu znacznie wyższego udziału desktopu. Kaloryczny ruch pochodzi głównie z desktopu. Dodatkowo w Bingu mamy użytkowników korporacyjnych, z “większym portfelem” i tak tłumaczę większe udziały w automotive.

Skoro udział Binga to max 10-15% wedle branży, to co przemawia za tym, aby inwestować w reklamy w Microsoft zamiast w Google?

Nigdzie nie padło ode mnie stwierdzenie, że MSA jest substytutem dla GAds. Porównanie tych kanałów pod kątem możliwości i struktury reklamowej jest zasadne, ale pod kątem potencjałów jak najbardziej nie. Microsoft jest w stanie dać inkrementalność – docieramy do segmentu użytkowników, którzy nie byli w naszej grupie, albo docieraliśmy do nich innymi kanałami np. FB i budujemy dzięki temu dodatkowy przychód w TOTALU. Mimo dysproporcji udziałów, rentowność jest zbliżona, a nawet wyższa – więc to już jest argument.

Kolejna rzecz to wyprzedzenie działań konkurencji, bycie pionierem itd. Często zamiast pozyskiwać kolejnego klienta w GAds i maksymalizując kampanie GAds, warto użyć innego kanału, gdzie koszt pozyskania będzie niższy.

Jakie są podstawowe zalety Microsoft Advertising? W jakich aspektach może mieć przewagę nad Google Adwords?

  • Dotarcie do pełniejszego grona potencjalnych klientów.
  • Mniejsza konkurencja przy podobnych mechanizmach jak w Google.
  • W 80% logika działania jak w GAds, więc nie trzeba się tego uczyć na nowo.
  • Inne segmenty użytkowników.
  • Kilka smaczków jak: targetowanie na użytkowników LI, reklama na Netflixie, Vertical Ads – kampanie oparte o feed dla określonych kategorii.

Jakie kampanie Microsoft są rekomendowane dla b2b?

Na pewno search i zaryzykowałbym z Audience Network (sieć reklamowa) – panuje tutaj znacznie mniejsza konkurencja niż w search, więc łatwiej jest przykuć uwagę.

Jakiego rodzaju formaty są dostępne i najczęściej rekomendowane w ramach Microsoft Advertising?

  • Responsive Search Ads
  • Dynamic Search Ads
  • Image Ads
  • Multimedia Ads
  • Product Ads
  • App Install Ads
  • Video Ads
  • Vertical Ads
  • Co do rekomendacji, wszystko zależy od celu. Na pewno formaty searchowe + produktowe dadzą największą skuteczność odpowiadając na zapytania użytkowników. Nie mniej nie ignorował bym działań w sieci reklamowej bo wyniki potrafią być zaskakująco dobre.

Jakie dokładnie są możliwości targetowania na userów Linkedin?

Mamy możliwość targetowania na:

  • Firmę
  • Branżę
  • Stanowisko
    Opcje można ze sobą łączyć, ale ograniczając przy tym zasięg. Kierowanie jest dostępne w sieci reklamowej, w sieci wyszukiwania możemy dodać te segmenty jako “obserwacja”.

Jaki jest powód braku wersji mobilnej Binga, skoro w Polsce jest stosunkowo wysoki udział urządzeń mobilnych?

Wersja mobilna Binga jak najbardziej jest, chodziło o brak systemu operacyjnego na urządzenia mobilne tj.: Android, iOS itd.

W jakich branżach najlepiej sprawdzają się reklamy Microsoft? Czy są jakieś grupy docelowe, które lepiej się sprawdzą w przypadku takich kampanii, np. ze względu na wiek użytkowników korzystających z Binga?

Myślę, że trzeba to przepracować na własnych kontach. Każda kampania może być inaczej prowadzona. Ktoś skopiuje strukturę z GAds, ktoś zrobi to inaczej i są różnice. Generalnie w e-commerce i automotive sprawdza się fajnie.

Jaka jest skuteczność tej formy reklamy? Zakładam, że kontent musi być bardzo atrakcyjny, aby użytkownik zechciał obejrzeć reklamę i jak wygląda temat dodania kodów trakujących i tagów konwersji na stronę? Jest opcja przez GTM, czy tylko bezpośrednie “zahardkodowanie” w źródle strony?

Opcja przez GTM lub przez narzędzie Clarity.

Czy kampanie searchowe na słowa brandowe w Microsoft Ads są z zasady droższe? W porównaniu do Google, gdzie stawki CPC są ~0,02 zł, to w MAds to samo kosztuje średnio 0,16 zł po dwóch miesiącach działań?

Ciężko ocenić nie znając kontektsu. Ale generalnie są przypadki kiedy kampanie w MSA są droższe pod względem CPC niż w Gads. Trzeba też pamiętać, że w Gads mamy często kampanie, które pracują dla nas o wielu wielu lat z bogatą historią – w Bingu często przygoda się dopiero zaczyna. Być może zmiana strategii pomoże – ciężko określić nie mając wglądu do danych.

Czy istnieją aspekty MA, które powodują przewagę nad działaniami prowadzonymi w Google czy na ten moment jest to raczej platforma, dzięki której można urozmaicić działania płatne?

Na pewno na ten moment jest to platforma, która wzbogaci digitalowy mix. Co nie oznacza, że nie ma przewag w odniesieniu do Google:

  • Dotarcie do pełniejszego grona potencjalnych klientów.
  • Mniejsza konkurencja przy podobnych mechanizmach jak w Google.
  • Inne segmenty użytkowników.
  • Kilka smaczków jak: targetowanie na użytkowników LI, reklama na Netflixie, Vertical Ads – kampanie oparte o feed dla określonych kategorii.

Jak mają się cenowo reklamy targetowane na userów LI do stawek reklamy na LInkedin?

CPC jest znacznie niższe, ponieważ działamy w sieci reklamowej Microsoft Advertising.

Jakie są 3 główne przewagi Microsoft Ads nad Google Ads?

  • Mniejsza konkurencja.
  • “Lepsze” 1st party data.
  • Wysoka rentowność.

Czy Microsoft Advertising oferuje również reklamy w aplikacjach Windows?

Nie.

Czy możesz polecić jakieś wartościowe szkolenia z tego systemu?

Nie korzystałem z żadnych, jestem samoukiem, więc ciężko mi się odnieść. Z wiedzy ogólnodostępnej na pewno polecam:

  • Śledzić profil Microsoft Advertising na LI.
  • Śledzić bloga MSA.
  • Uczyć się w praktyce.

A czy są jakieś różnice między tym systemem a googlowskim?

  • Mniejsza konkurencja przy podobnych mechanizmach jak w Google.
  • Inne segmenty użytkowników.
  • Kilka smaczków jak: targetowanie na użytkowników LI, reklama na Netflixie, Vertical Ads – kampanie oparte o feed dla określonych kategorii.
  • Dostępna jest tylko atrybucja LC vs Data Driven w Google.
  • Brak w PL reklam lokalnych.

Może ma coś, czego Google nie posiada?

Kilka smaczków jak: targetowanie na użytkowników LI, reklama na Netflixie, Vertical Ads – kampanie oparte o feed dla określonych kategorii. No i nie ma Pmaxa – to mega zaleta :).

Czy w MSA są narzędzia typu: planer słów kluczowych albo Google Trends? Coś, co nam podpowie czy przez binga już ktoś wyszukuje frazy, na które chcemy się reklamować.

Tak są wbudowane w narzędzie: planer słów kluczowych i planer zasięgu w sieci reklamowej.

Jak byś ocenił możliwość wykorzystania MSA w promowaniu usług software house / firm IT?

Wydaje mi się to naturalnym środowiskiem dla tego typu działalności.

Czy przy takim potencjale platformy rzeczywiście udaje się zrealizować kampanie przy bardzo wąskim targetowaniu, np. na zawody na podstawie danych z Linkedina?

LI to inna historia i nie udźwigniemy dużej kampanii zasięgowej tyko w oparciu o takie dość wąskie kierowanie. Generalnie potencjał w sieci reklamowej jest dość duży i warto sprawdzić na własnej skórze.

Czy są jakieś minusy/słabe punkty reklam Microsoft Advertidsing?

  • Ograniczone zasięgi.
  • Brak niektórych funkcji na niektórych rynkach.
  • Atrybucja Last Click.
  • Trochę przestarzały panel – za to mega prosty.

Czy w Microsoft Advertising mamy typ kampanii który będzie odpowiednikiem P-max ? AI powered gdzie wrzucamy wszystko co mamy i algorytm decyduje czy to bedzie shopping, text, display itd ?

Takim odpowiednikiem jest / ma być Multimedia Ads. Na razie w Europie jest możliwość wykorzystania jej w sieci wyszukiwania i reklamowej, ale nie ma opcji dodania feedu. Testują to w stanach, więc niedługo to będzie następca Pmaxa w MSA.

Czy jako mała firma np. e commerce warto prowadzić kampanie np. wyłącznie w bing ads/ google ads czy najlepiej jest to łączyć?

Warto potestować, przy mniejszym budżecie być może nie ma sensu się rozwadniać na 2 platformy i zacząć od Google. Chyba, że profil produktu / usługi pasuje bardziej do MS – więc generalnie to zależy – za mało szczegółów aby jednoznacznie stwierdzić.

Czy Microsoft planuje ingerencję systemów reklamowych w system AI? Np. pod kątem rekomendacji jakie idą od AI?

Tak, reklamy pojawiają się już w oknie ChatGPT dostępnym w Bingu.

Jak działa reklama mobilna z uwagi na niewielu użytkowników?

Nie analizowałem tego bo udział Binga na mobile jest bardzo niski.

Czy MS Advertising ma dostęp do usług XBox?

Bierze stamtąd użytkowników ale nie ma placementów reklamowych wg. mojej wiedzy.

Czy są gdzieś dostępne konkretne case study dla kampanii na Microsoft Ads?

Tak, globalne directory MSA:

https://customers.microsoft.com/en-us/home?sq=&ff=&p=0

Widząc perspektywę na leadgen w Microsoft, od czego zacząć? Google ma bardzo dobrze przygotowaną platformę, a jak wejść w Micro?

Konwertując to co działa na kampanie MSA.

Jak działa reklama video? Gdzie może się wyświetlać i jakie są jej wymagania techniczne (czas itd.)?

W Polsce niestety niedostępne, ale więcej szczegółów pod linkiem:
https://help.ads.microsoft.com/#apex/ads/en/60102/0

Wiadomo, że Google ma więcej użytkowników, przez co są wyższe stawki i większą konkurencję, a Microsoft jest niszowy. Czy w ogólnym rozrachunku, jeśli patrzymy na liczbę pozyskanych leadów, a przeznaczony budżet, Microsoft wygrywa?

To zależy. Generalnie wyniki są porównywalne do tego co w Google, często lepsze, ale przy mniejszej skali.

Jakie możliwości targetowania byłyby potencjalnie do wyboru na Netflix? Bazując na zagranicznych rynkach?

Nie mamy wiedzy, zajmuje się tym inny team niż odpowiedzialny za Microsoft Advertising.

Czy wiemy już jaki jest zasięg? Ilu UU/RU korzysta z Binga w Polsce?

6 mln użytkowników wg. oficjalnych danych.

Czy jest możliwość spięcia reklam w Bingu w spójną strategią z Google Ads np. przez Search Ads 360?

Tak, jest możliwość integracji wyszukiwarek przez SA360.

Jakie kampanie dla e-commercerce polecasz?

Standard z Google, czyli SSC / PLA + remarketing dynamiczny. Po zbadaniu potencjału myślę, że DSA mógłby na grupy produktowe fajnie podziałać.

Autor:

Bartłomiej Majas – Senior Performance Marketing Specialist w Full Stack Experts

Senior Microsoft Advertising Consultant | Performance Marketing | DIMAQ Professional.


Zostań prelegentem/tką DIMAQ Voice!

Jak wejść na scenę DIMAQ Voice?

Bardzo łatwo! Wypełnij formularz zgłoszeniowy, w którym pytamy o podstawowe informacje na temat twojej prezentacji, określ tam dogodny dla Ciebie termin i poczekaj na kontakt z naszej strony.

Zapraszamy na wolne sloty już w jesiennych terminach:

19 września

24 października

28 listopada

19 grudnia

Przyjmujemy prezentacje eksperckie z każdego obszaru digital marketingu i pokrewnych (np. kompetencje miękkie, kompetencje menadżerskie, HR) o charakterze inspiracji, case study, prezentacji narzędzia itp. Podlegają one merytorycznej ocenie trenerów DIMAQ.

Na posiadaczy certyfikatu DIMAQ czeka od 25 do 40 punktów za wystąpienie. Do dzieła!