Agnieszka Zwolan

Powszechnie wiadomo, że śmiech to zdrowie. Nawet ten przez łzy nieraz przynosi ukojenie, a wręcz bywa jedyną drogą na błyskotliwe komentowanie szarej codzienności. Podczas jednej z edycji DIMAQ Voice – wirtualnych spotkań dla entuzjastów digital marketingu – Agnieszka Zwolan, specjalistka ds. content marketingu w Rocket Jobs, opowiadała, jak fun content sprawdza się w jej firmie oraz jak tego typu przekaz z powodzeniem wykorzystywać w komunikacji firmowej, aby przynosił wymierne efekty w postaci konwersji. Poniżej znajdziecie odpowiedzi na pytania, które zadali uczestnicy. Uzupełniają one prelekcję pt.Wykorzystywanie fun contentu w komunikacji marki – case study Rocket Jobs”, której fragment możecie obejrzeć pod odpowiedziami.

Ale od początku. Czym właściwie jest fun content? Jest to styl komunikowania przekazu w śmieszny sposób, np. memy w social media, często nawiązujących do rzeczywistości, z którą stykają się odbiorcy danej marki. Wykorzystywany głównie wtedy, gdy komunikujemy często, a chcemy uniknąć znużenia i powtarzalności treści. Umiejętnie dobrany do grupy odbiorców skutecznie przyciąga uwagę, a najlepsze mają sporą szansę, by stać się viralami.

Andrzej: Dlaczego – jako Rocket Jobs – zdecydowaliście się na komunikację opartą na fun contencie? Co było główną motywacją oraz jak udało się przekonać do takiego stylu osoby decyzyjne?

A.Z.: Zdecydowaliśmy się na taki styl komunikacji, ponieważ uznaliśmy go za najbardziej odpowiadający naszej grupie docelowej, czyli osobom w wieku ok. 18-40 lat, swobodnie poruszającym się w internecie i social mediach, poszukujących pracy w obszarach marketingu, kreacji, nowoczesnej sprzedaży, obsługi klienta itp. A przekonywanie nie było konieczne – to same “osoby decyzyjne” już na starcie ustaliły ten styl 🙂 

Anna: Z jakich narzędzi korzystasz, aby zebrać insighty i poznać grupę docelową?

A.Z.: Trudno odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ mamy produkt z określoną grupą docelową. Dzięki temu mamy nieco ułatwione zadanie, choć oczywiście nie oznacza to, że wiemy wszystko o naszej społeczności. Sporo czasu poświęcamy na interakcję z nią i ciągle uczymy się ich zachowań. Przede wszystkim na bieżąco obserwujemy reakcje społeczności na poszczególny content. Analizę zdecydowanie ułatwia nam Facebook Audience Insights. Dodatkowo, przez cały czas śledzimy działania innych marek, śledzimy newsy z branży oraz jesteśmy obecni na wielu rozmaitych grupach na Facebooku. Generalnie po prostu trzymamy rękę na pulsie!

Pełny materiał jest dostępny jest łamach RocketSpace.pl, partnera DIMAQ Voice:


Ty też możesz zostać prelegentem spotkań DIMAQ Voice! Czekamy na zgłoszenia do jesiennych edycji!

Nieustannie przyjmujemy zgłoszenia od osób, które chcą spróbować swoich sił jako prelegent/ka podczas DIMAQ Voice Online. Jeśli masz ciekawy temat z zakresu digital marketingu, którym chciałbyś/abyś podzielić się z naszą widownią nie zwlekaj, wyślij zgłoszenie wypełniając krótki formularz.


Wystąpienie Agi na DIMAQ Voice Online do obejrzenia poniżej: