Wprowadzenie
do Google Tag Managera

Wdrożenie analityki internetowej i śledzenia konwersji z wykorzystaniem GTM

SZKOLENIE W FORMIE ONLINE

Miejsce: ONLINE

Liczba godzin (45 min): 10

Cena: od 1800 zł netto

Dofinansowanie: NIE

Weź udział

Szkolenie odbywa się ONLINE – w formie interaktywnego live’u.

Trener prowadzi zajęcia na żywo, włączając w to ćwiczenia dla uczestników. 

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

  • W jaki sposób przygotować Measurement Plan i zaplanować pracę z Google Tag Managerem
  • Jak utworzyć konto, osadzić kontener na stronie i sprawnie poruszać się w interfejsie narzędzia
  • W jaki sposób dodawać do strony kody śledzenia odpowiedzialne za dane w GA4 i śledzenie konwersji w Google Ads
  • Nauczysz się samodzielnie przesyłać dane o zdarzeniach do GA4, Google Ads czy Facebooka
  • Poznasz możliwości warstwy danych (dataLayer) i jej najważniejsze funkcje
  • W jaki sposób sprawdzać poprawność wdrożenia oraz jak wdrożyć platformę do zarządzania zgodami użytkowników na stronie (CMP)
  • Otrzymasz gotowe szablony, które dostosujesz i wykorzystasz w codziennej pracy z Google Tag Managerem w swojej firmie

Dla kogo jest to szkolenie?

 

  • dla marketerów/-ek, chcących poznać świat technologii i analityki internetowej
  • dla analityków/-czek internetowych odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów
  • dla analityków/-czek e-commerce pracujących na co dzień z danymi produktowymi i kampaniami reklamowymi
  • dla osób zaczynających swoją przygodę z analityką internetową, płatnymi działaniami reklamowymi w internecie
  • dla specjalistów z innych dziedzin marketingu, rozwoju produktów i IT

Program

  1. Podstawy pracy z menedżerem tagów Google
  • Measurement Plan
  • Wykorzystanie menedżera tagów
  • Jak utworzyć konto i osadzić kontener na stronie internetowej?
  • Najważniejsze definicje w pracy z menedżerem tagów
  • Publikowanie zmian i wersje kontenera

 

  1. Warstwa danych (dataLayer)
  • Wprowadzenie do warstwy danych
  • Przygotowanie dokumentacji warstwy danych i praca nad jej wdrożeniem
  • Przesyłanie danych i zdarzeń ze strony internetowej do menedżera tagów
  • Tagi i zmienne
  • Przykładowe kody dataLayer

 

  1. Zaangażowanie użytkownika, konwersje, dane e-commerce
  • Śledzenie zaangażowania użytkownika
  • Przesyłanie zdarzeń i parametrów do narzędzi analitycznych i sieci reklamowych
  • Śledzenie e-commerce
  • Mierzenie konwersji

 

  1. Zaawansowane zagadnienia i techniki pracy z Google Tag Manager
  • Wtyczki, narzędzia i dobre praktyki
  • Weryfikowanie poprawności implementacji tagów
  • Optymalizacja pracy z Google Tag Managerem
  • Wdrożenie platformy CMP i weryfikacja Consent Mode
  • Podstawy HTML i CSS niezbędne w codziennej pracy

Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci prezentacji oraz źródła do dalszej pracy samodzielnej.

Koszt szkolenia

Koszt szkolenia online dla jednej osoby to 1 800 zł netto

    Cena zawiera:

    N

    10 godzin warsztatowych szkolenia (45 min)

    N

    ćwiczenia praktyczne

    N

    materiały w wersji elektronicznej

    N

    zaświadczenie o odbyciu szkolenia

    Uczestnicy szkolenia otrzymują 100 zł netto rabatu na egzamin DIMAQ.
    Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 10% rabatu na to szkolenie oraz 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w nim.

    Dlaczego warto?

    • Szkolenie prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim stażem w e-marketingu.
    • Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej z naciskiem na ćwiczenie praktycznego wykorzystania prezentowanych pojęć, technik i narzędzi.
    • Szkolenie oparte jest na pracy nad konkretnymi, realnymi przykładami i omawianiem case study.
    • Dzięki angażującej formie zajęć zarówno osoby z doświadczeniem, jak i początkujące będą w stanie przyswoić poznane zagadnienia.
    • Szkolenie prowadzone jest w małych grupach: minimalnie 4 osoby, maksymalnie 15.

    Terminy szkoleń

    Wybierz termin, aby zarejestrować się na szkolenie:

    Zaufali nam

    Trener

    Mateusz Muryjas

    Praktyk strategii i narzędzi analitycznych. Szkoleniowiec i prelegent na licznych konferencjach branżowych. Szkoli w obszarach związanych z analityką.
    Specjalizuje się w wizualizacji danych, analityce internetowej i inżynierii danych. Pomaga firmom rozwiązywać problemy z analityką internetową i optymalizacją konwersji na każdym etapie – od konfiguracji, przez analizę, wnioskowanie po wizualizację i usprawnienie raportowania.
    Obszary specjalizacji:
    ♦ wizualizacja danych – Google Data Studio
    ♦ ilościowa i jakościowa analiza danych – Google Analytics, Hotjar
    ♦ konfiguracja analityki i zarządzanie kodami śledzenia – Google Tag Manager, JavaScript, API
    ♦ rozwiązania server-side (Measurement Protocol, Facebook Server-Side API)
    ♦ analiza i przetwarzanie zbirów danych (najczęściej Python: pandas, numpy i inne)

     

    Jesteśmy wpisani do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem: 2.14/00338/2016.

    Posiadamy znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno – Szkoleniowych