Wprowadzenie
do Google Tag Managera
Wdrożenie analityki internetowej i śledzenia konwersji z wykorzystaniem GTM
SZKOLENIE W FORMIE ONLINE
Miejsce: ONLINE
Liczba godzin (45 min): 10
Cena: od 1800 zł netto
Dofinansowanie: NIE
Weź udział
Szkolenie odbywa się ONLINE – w formie interaktywnego live’u.
Trener prowadzi zajęcia na żywo, włączając w to ćwiczenia dla uczestników.
Czego dowiesz się podczas szkolenia?
- W jaki sposób przygotować Measurement Plan i zaplanować pracę z Google Tag Managerem
- Jak utworzyć konto, osadzić kontener na stronie i sprawnie poruszać się w interfejsie narzędzia
- W jaki sposób dodawać do strony kody śledzenia odpowiedzialne za dane w GA4 i śledzenie konwersji w Google Ads
- Nauczysz się samodzielnie przesyłać dane o zdarzeniach do GA4, Google Ads czy Facebooka
- Poznasz możliwości warstwy danych (dataLayer) i jej najważniejsze funkcje
- W jaki sposób sprawdzać poprawność wdrożenia oraz jak wdrożyć platformę do zarządzania zgodami użytkowników na stronie (CMP)
- Otrzymasz gotowe szablony, które dostosujesz i wykorzystasz w codziennej pracy z Google Tag Managerem w swojej firmie
Dla kogo jest to szkolenie?
- dla marketerów/-ek, chcących poznać świat technologii i analityki internetowej
- dla analityków/-czek internetowych odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów
- dla analityków/-czek e-commerce pracujących na co dzień z danymi produktowymi i kampaniami reklamowymi
- dla osób zaczynających swoją przygodę z analityką internetową, płatnymi działaniami reklamowymi w internecie
- dla specjalistów z innych dziedzin marketingu, rozwoju produktów i IT
Program
- Podstawy pracy z menedżerem tagów Google
- Measurement Plan
- Wykorzystanie menedżera tagów
- Jak utworzyć konto i osadzić kontener na stronie internetowej?
- Najważniejsze definicje w pracy z menedżerem tagów
- Publikowanie zmian i wersje kontenera
- Warstwa danych (dataLayer)
- Wprowadzenie do warstwy danych
- Przygotowanie dokumentacji warstwy danych i praca nad jej wdrożeniem
- Przesyłanie danych i zdarzeń ze strony internetowej do menedżera tagów
- Tagi i zmienne
- Przykładowe kody dataLayer
- Zaangażowanie użytkownika, konwersje, dane e-commerce
- Śledzenie zaangażowania użytkownika
- Przesyłanie zdarzeń i parametrów do narzędzi analitycznych i sieci reklamowych
- Śledzenie e-commerce
- Mierzenie konwersji
- Zaawansowane zagadnienia i techniki pracy z Google Tag Manager
- Wtyczki, narzędzia i dobre praktyki
- Weryfikowanie poprawności implementacji tagów
- Optymalizacja pracy z Google Tag Managerem
- Wdrożenie platformy CMP i weryfikacja Consent Mode
- Podstawy HTML i CSS niezbędne w codziennej pracy
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci prezentacji oraz źródła do dalszej pracy samodzielnej.
Koszt szkolenia
Koszt szkolenia online dla jednej osoby to 1 800 zł netto
Cena zawiera:
10 godzin warsztatowych szkolenia (45 min)
ćwiczenia praktyczne
materiały w wersji elektronicznej
zaświadczenie o odbyciu szkolenia
Uczestnicy szkolenia otrzymują 100 zł netto rabatu na egzamin DIMAQ.
Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 10% rabatu na to szkolenie oraz 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w nim.
Dlaczego warto?
- Szkolenie prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim stażem w e-marketingu.
- Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej z naciskiem na ćwiczenie praktycznego wykorzystania prezentowanych pojęć, technik i narzędzi.
- Szkolenie oparte jest na pracy nad konkretnymi, realnymi przykładami i omawianiem case study.
- Dzięki angażującej formie zajęć zarówno osoby z doświadczeniem, jak i początkujące będą w stanie przyswoić poznane zagadnienia.
- Szkolenie prowadzone jest w małych grupach: minimalnie 4 osoby, maksymalnie 15.
Terminy szkoleń
Wybierz termin, aby zarejestrować się na szkolenie:
Trener
Mateusz Muryjas
Praktyk strategii i narzędzi analitycznych. Szkoleniowiec i prelegent na licznych konferencjach branżowych. Szkoli w obszarach związanych z analityką.
Specjalizuje się w wizualizacji danych, analityce internetowej i inżynierii danych. Pomaga firmom rozwiązywać problemy z analityką internetową i optymalizacją konwersji na każdym etapie – od konfiguracji, przez analizę, wnioskowanie po wizualizację i usprawnienie raportowania.
Obszary specjalizacji:
♦ wizualizacja danych – Google Data Studio
♦ ilościowa i jakościowa analiza danych – Google Analytics, Hotjar
♦ konfiguracja analityki i zarządzanie kodami śledzenia – Google Tag Manager, JavaScript, API
♦ rozwiązania server-side (Measurement Protocol, Facebook Server-Side API)
♦ analiza i przetwarzanie zbirów danych (najczęściej Python: pandas, numpy i inne)
Posiadamy znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno – Szkoleniowych